در ۳ ماه نخست سال جاری محموله صادراتی از طریق مرز ریلی سرخس به کشور‌های آسیای مرکزی نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی نصیری ورگ سرپرست اداره کل راه آهن خراسان رضوی گفت: در ۳ ماه نخست سال جاری ۳۱۷ هزار تن محموله صادراتی با ۵ هزار دستگاه واگن از طریق مرز ریلی سرخس به کشور‌های آسیای مرکزی صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ برابر شده است.

وی تصریح کرد: خراسان رضوی با بارگیری ۲۸۳ هزار تن کالای صادراتی در این مدت، سهم ۷۷ درصدی و رتبه نخست صادرات ریلی کشور را به خود اختصاص داده است.

سرپرست اداره کل راه آهن خراسان رضوی گفت:  با افزایش زیرساخت‌ها از قبیل توسعه خطوط تخلیه و بارگیری، توسعه سکو‌ها برای تسریع در امر بارگیری و احداث ساختمان اداری برای استقرار بازرگانان و سازمان‌های مرتبط با حمل و نقل در ایستگاه شهید مطهری، ظرفیت بارگیری همزمان در این ایستگاه از ۵۰ واگن به ۲۵۰ دستگاه واگن افزایش یافته است.

نصیری ورگ افزود: ایجاد بازار جدید سیمان در ازبکستان، تلاش برای تأمین واگن مورد نیاز صادرکنندگان توسط راه آهن و بخش خصوصی از کشور‌های آسیای مرکزی، صدور مجوز‌های لازم برای تسهیل در تأمین واگن خارجی برای حمل کالای صادراتی از کشور‌های آسیای مرکزی از دیگر عوامل رشد صادرات در مدت یاد شده بوده است.

سرپرست اداره کل راه آهن خراسان رضوی گفت: ازبکستان با سهم ۸۴ درصد مقصد اصلی صادرات ریلی به کشور‌های آسیای مرکزی است و ترکمنستان، قزاقستان در رده‌های بعدی این فهرست قرار دارند.

وی ادامه داد: با توجه به مزایای حمل و نقل ریلی از جمله کاهش مصرف سوخت و افزایش ضریب ایمنی و همچنین در راستای حمایت از کالای ایرانی، رونق اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی، افزایش صادرات از طریق شبکه ریلی، سبب افزایش درآمد واحد‌های تولیدی و همچنین جذب بازار‌های جدید در کشور‌های آسیای میانه می‌شود.
 
انتهای پیام//م.پ

صادرات ریلی از مرز سرخس ۲ برابر شد

برچسب ها: راه آهن ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.