مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از واکسیناسیون یش از ۴ هزار نفر از حجاج استان توسط واحد واکسیناسیون جمعیت هلال احمر خبر داد.

علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به اینکه عربستان روی کمربند مننژیت و ازدحام جمعیت در زمان تجمع حجاج احتمال انتقال بیماری‌های مسری از جمله مننژیت وجود دارد، لذا واکسیناسیون حجاج به عنوان یکی از پیش نیاز‌های سفر حج محسوب می‌شود و بسیاری ضروری است.

وی افزود: طی یک ماه گذشته ۴ هزار و ۳۰۰ خوزستانی متقاضی حج با مراجعه به واحد واکسیناسیون این جمعیت واکسن مننژیت را دریافت کردند.

خدادادی بیان داشت: هر ساله با نزدیک شدن به زمان به موسم حج و تشرف حجاج به مکه و مدینه حجاج می‌بایست قبل از هر اقدامی برای اعزام و به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری واکسن مننژیت را دریافت کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، دریافت و تزریق واکسن مننژیت برای حجاج به منظور تشرف به حج اجباری دانست و تصریح کرد: تزریق این واکسن برای حفظ سلامتی و پیشگیری از شیوع بیمار‌های عفونی ضروری است.

به گفته این مقام مسئول، کارت زرد برای حجاج برای واکسیناسیون هنگام ورود به عربستان اجباری است و متقاضیان حج هنگام سفر به عربستان و ورود به فرودگاه‌های این کشور باید کارت زرد را به همراه داشته باشند تا بتوانند وارد سرزمین وحی شوند.

انتهای پیام/گ

اجرای طرح واکسیناسیون حجاج

برچسب ها: هلال احمر ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.