معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری گیلانغرب از تجهیز دهیاری‌های مناطق بحرانی این شهرستان به دستگاه دمنده اطفاء حریق خبر داد.

۲۵ دستگاه دمنده جهت اطفا حریق به روستاها اختصاص یافتبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،حمیدرضا بابایی معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری گیلانغرب امروز در نشست دهیاران نقاط بحرانی شهرستان، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته تعداد ۲۵ دستگاه دمنده جهت اطفا حریق برای ۲۵ روستای واقع در محدوده منابع طبیعی بحران زا خریداری و تحویل دهیاران این روستا‌ها گردیده تا در مواقع لزوم در هر نقطه‌ای که حریق اتفاق افتاد بتوان در کمترین زمان ممکن آنرا مهار کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ مورد آتش سوزی در مراتع مشجر و سه مورد در اراضی کشاورزی این شهرستان رخ داده است، افزود: در سه ماه گذشته در بخش مراتع مشجر ۹۰ هکتار و در مزارع گندم نیز ۱۰۶ هکتار طعمه حریق شده است که دو برابر آمار آتش سوزی‌های سال گذشته این شهرستان است.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری گیلانغرب همچنین از افزایش دو برابری تعداد دیده بان‌ها با بکارگیری ۳۰ نفر دیده بان در مناطق طبیعی بحران زا خبرداد.

شهرستان گیلانغرب با ۲۰۵ هزار هکتار منابع طبیعی دومین شهرستان وسیع استان پس از کرمانشاه است که درختان و گونه‌های کمیاب دارویی و خوراکی نظیر بلوط، بنه، زالزالک، کیکم، ارژن، بادام وآلبالوی وحشی و... را درخود جای داده است.

انتهای  پیام/ز

 

 

 

امسال تاکنون ۱۴ مورد آتش سوزی در گیلانغرب رخ داد

برچسب ها: حوادث ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.