سرپرست فرمانداری هندیجان بر لزوم پیگیری مسئولان در خصوص برداشت بی‌رویه آب در بالادست رودخانه زهره تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  علی بویری، سرپرست فرمانداری هندیجان گفت: آب شرب شهرستان در حال حاضر با توجه به برداشت‌های بی‌رویه آب در بالادست و روند کاهشی دبی پایه رودخانه زهره دچار مشکل شده است که اگر این برداشت‌های بی‌رویه و بدون نظارت بالادست ادامه پیدا کند با تنش آبی شدیدی روبه‌رو می‌شویم و از سازمان آب و برق، سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیریت بحران  و استانداری می‌خواهیم که با برداشت‌ها بی‌رویه آب در بالادست رودخانه زهره هندیجان برخورد کنند.

وی افزود: آب شرب مردم شهرستان  خط قرمز ما است، پس از آن اگر آب مازادی بود برای کشت تابستانه اختصاص می‌دهیم، زیرا کشاورزی نباید آسیب ببیند.

بویری بیان داشت: طبق مجوزکشت تابستانه که از سوی استانداری، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق خوزستان ارسال شده عمل می‌کنیم تا در ادامه کشت کنجد را در دستور کار قرار دهیم.

ممنوع بودن کشت برنج در هندیجان

سرپرست فرمانداری هندیجان بیان کرد: مسئولان مربوطه در بخشداری چم خلف و هندیجان با پمپ‌های آب بدون مجوز احداث شده بروی رودخانه زهره برخورد و همه پمپ‌های آنان جمع‌آوری شود.

این مقام مسئول در خصوص کشت تابستانه نیز گفت: در صورتی که آب شرب شهرستان دچار مشکل شود؛ مجبور می‌شویم به گونه‌ای عمل و مدیریت کنیم که آب شرب مردم تأمین شود. کشت برنج ممنوع است و  طبق الگوی کشت تابستانه ابلاغی مدیریت بحران عمل می‌کنیم.

انتهای پیام/م

برچسب ها: بحران آب ، انتقال آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.