مهم‌ترین حوادث امروز نهم تیر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه نهم تیر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری اعضای یک باند با ۱۰۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی فارس از دستگیری اعضای باند سارقان و کشف ۱۰۰ فقره سرقت در شهرستان شیراز خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از باغ‌ها و اماکن خصوصی در شهرستان شیراز، شناسایی و دستگیری عوامل سرقت در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی ادامه داد: تیم ویژه‌ای از ماموران پلیس آگاهی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، ۳ نفر از اعضای یک باند را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را در مخفیگاهشان واقع در یکی از محله‌های شهر شیراز دستگیر کردند.

سردار حبیبی افزود: متهمان در بازجویی فنی و تخصصی و پس از مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ۱۰۰ فقره سرقت از باغ‌ها و اماکن خصوصی در شیراز اقرار کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه همه صحنه‌های سرقت بازسازی و تعداد زیادی از مال باختگان نیز شناسایی شده اند، تصریح کرد: پیشگیری از جرائم نیازمند عزم همگانی است و از شهروندان درخواست می‌شود هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

مرگ جوان ۱۸ ساله در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیرو کارزین از غرق شدن جوانی ۱۸ ساله در یکی از رودخانه‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم حمیدرضا صالحی فرد فرمانده انتظامی قیرو کارزین گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد غرق شدگی در رودخانه یکی از روستا‌های شهرستان، بلافاصله تیمی از عوامل امدادی و گشت انتظامی به محل اعزام شدند.

وی تصریح کرد: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد جوانی ۱۸ ساله به دلیل ناآشنا بودن با فن شنا، در رودخانه غرق و جان خود را از دست داده است.
سرهنگ صالحی فرد گفت: جسد متوفی با کمک عوامل امدادی از رودخانه خارج و دراین خصوص پرونده‌ای تشکیل شد.

کشف بیش از ۱۰۰ کیلوگرم هروئین در نی ریز

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان نی ریز، ۱۰۸ کیلو و ۶۵۰ گرم هروئین کشف شد.

سرهنگ سید خالد یوسفی فرمانده انتظامی شهرستان نی ریز گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه قاچاقچیان قصد دارند مقادیری مواد مخدر را از محور‌های مواصلاتی شهرستان انتقال دهند، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: مأموران با ایجاد ایست و بازرسی محسوس و نامحسوس در محور قطرویه - نی ریز و هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، به یک دستگاه خودرو وانت مزدا مظنون و دستور ایست دادند که راننده خودرو بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، مأموران با رعایت قانون خودرو را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نی ریز گفت: در بازرسی از این خودرو، ۱۰۸ کیلو و ۶۵۰ گرم هروئین کشف و ۲ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف مقادیر زیادی کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمد هاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی گفت: ماموران مبارزه باقاچاق کالا و ارز با همکاری یگان امداد این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در ایست و بازرسی مقطعی در یکی از محور‌های اصلی به یک اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو، ۳۶ قطعه لوازم یدکی خودرو، یک هزار و ۷۶۰ عدد انواع ابزارآلات الکترونیکی و ۵۳۶ ثوب انواع لباس خارجی و قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال کشف شده، ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک متهم دستگیر و تحویل مقام قضائی شد.

کشف بیش از ۳۰ رأس گوسفند قاچاق در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین گفت: با تلاش مأموران انتظامی، ۳۷ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ دوم حمید رضا صالحی فرد فرمانده انتظامی قیروکارزین گفت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد این خودرو، حامل ۳۷ رأس گوسفند بدون پروانه بهداشتی و مجوز حمل است.

وی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش احشام کشف شده، ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

آتش به جان ۴ هکتار از زمین‌های منابع طبیعی

فرمانده انتظامی سپیدان از آتش سوزی ۴ هکتار از اراضی منابع طبیعی واقع در اطراف این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سلطان محمدی فرمانده انتظامی سپیدان گفت: مأموران انتظامی سپیدان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از آتش سوزی اراضی منابع طبیعی واقع در اطراف شهرستان سپیدان مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این مراتع بنا به عللی نامعلوم طعمه آتش شده و در حال سوختن است.

این مقام انتظامی افزود: با تلاش عوامل انتظامی، اداره منابع طبیعی، آتش نشانی، بسیج و اهالی محل پس از ساعت‌ها تلاش، آتش مهار شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان گفت: بر اساس اعلام کارشناسان مربوطه در این آتش سوزی، ۴ هکتار از اراضی منابع طبیعی از بین رفته و سوخته است.

جاسازی تریاک در سیلندر گاز خودرو

فرمانده انتظامی پاسارگاد از کشف ۵۳ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه خودرو پراید خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی پاسارگاد بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودرو‌های عبوری در محور سعادت شهر به سمت آباده، به یک دستگاه خودرو پراید مظنون و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۵۳ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در سیلندر گاز خودرو جاسازی شده بود، کشف و ۲ قاچاقچی در این خصوص دستگیر شدند.

سرهنگ نیکبخت از شهروندان درخواست کرد: هرگونه اخبار و اطلاعات خود در خصوص تهیه و توزیع و یا خرید و فروش مواد مخدر را در اسرع وقت از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

توقیف اتوبوس حامل یک میلیارد کالای قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک دستگاه اتوبوس حامل کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ داوود امجدی فرمانده انتظامی لارستان گفت: ماموران انتظامی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از بازرسی دقیق از این خودرو، موفق به کشف ۲ هزار و ۵۵۰ ثوب انواع پوشاک قاچاق و بدون مدارک قانونی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال کشف شده، یک میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک متهم دستگیر و تحویل مقام قضائی شد.

دستگیری بیش از ۶۰ سارق در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری ۶۶ سارق با هدف افزایش احساس امنیت در بین شهروندان خبر داد.

سرهنگ خسرورزمجویی فرمانده انتظامی اقلید بیان کرد: طی ۳ ماه گذشته و با اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی، ماموران موفق به دستگیری ۶۶ سارق شدند.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از این سارقان، ۸۲ فقره انواع سرقت شامل منزل، اماکن خصوصی، موتورسیکلت، خودرو، درون خودرو، قطعات خودرو و احشام از آنان کشف شد.

سرهنگ رزمجویی گفت: شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار