آیت الله سعیدی گفت:این اتحادوانسجام موجب افزایش عزت جهان اسلام می‌شودوباید از فرصت اتحادمیان ایران و عراق به شیوه مطلوب استفاده کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان کریمه اهل‌بیت (س) امروز در دیدار ستار المرشدی تولیت حرم مطهر سامرا که در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به اینکه انسجام، هماهنگی، و همبستگی ایران و عراق روز به‌روز بیشتر می‌شود،گفت: این اتحاد و انسجام موجب افزایش عزت جهان اسلام می‌شود.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) همکاری مطلوب میان مراجع و شخصیت‌های حوزوی را مغتنم شمرد و گفت: باید از فرصت اتحاد میان ایران و عراق به شیوه مطلوب استفاده کنیم.

آیت‌الله سعیدی هم‌افزایی میان اعتاب مقدس را بسیار مفید خواند و اضافه کرد: امیدواریم افزایش همکاری‌ها میان اعتاب بتواند در تحقق اهداف مورد نظر اسلام تاثیرگذار باشد.

همچنین، ستارالمرشدی تولیت حرم مطهر سامرا نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه حضور شیعیان در سامراء افزایش قابل توجهی داشته است، عنوان کرد: بسیاری از ساکنان و شهروندان سامرا خادمان حرم امامین عسکریین علیهماالسلام هستند و نسبت به این بارگاه ارادت خاصی دارند.

وی ادامه داد: مدرسه علمیه سامرا نیز به همت آیت‌الله سیستانی راه‌اندازی شده و تاکنون این مدرسه در حوزه انتشارات آثار بسیاری را تولید کرده است و طلاب علوم دینی نیز در این مدرسه مشغول تحصیل آموزه‌های اسلام هستند.

یادآور می‌شود، برخی از کتب مدرسه علمیه سامرا توسط تولیت حرم امامین عسکریین علیهماالسلام به آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در این دیدار اهداء شد.

در این دیدار نشان فاطمی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (ع) به حجت‌الاسلام والمسلمین ستارالمرشدی اهداء شد و همچنین این شخصیت نیز سنگ تبرکی حرم مطهر سامراء را به آیت‌الله سعیدی نماینده، ولی فقیه در استان قم اهداء کرد.

انتهای پیام/ح

افزایش همکاری میان اعتاب مقدس در تحقق اهداف اسلام مؤثر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار