زنگ خطری که شنیده نمی‌شود/ مراقب لذت‌های تابستانی باشیم

غرق شدن در رودخانه‌ها و سد‌ها زنگ خطری است که شنیده نمی‌شود.

زنگ خطری که شنیده نمی‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، خبر‌های حوادث  چون  غرق شدن در رودخانه‌ها، چشمه‌ها و سد‌ها خبر‌هایی هستند که بیشتر برای ما  جذابند تا عبرت آموز و حتی اندکی تامل نمی‌کنیم که این حوادث شاید روزی برای ما یا بستگان هم اتفاق بیفتد.

روز گذشته قره چای  یک زن جوان را بلعید؛ غرق شدن این زن جوان در رودخانه قره چای سومین خبر تاسف باری است که در سال ۹۸ از این رودخانه منتشر می‌شود.

این زن جوان حوالی ظهر روز گذشته در اطراف یکی از روستا‌های شهرستان تفرش در کنار رودخانه قره چای هرگز فکر نمی‌کرد که با سقوط ناگهانی در رودخانه آخرین لحظه عمر خود را به صورتی غم انگیز و در جدال با این رودخانه به پایان ببرد.

جدال با قره چای بجز سال‌های گذشته تنها در سال ۹۸ سومین قربانی را گرفته و این با وجود نصب تابلو‌های هشدار دهنده و علائم خطر غرق شدگی در اطراف قره چای است و اینکه غرق شدن در این رودخانه هرچند وقت خبرساز می‌شود.

سرهنگ خلجی معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: زن جوان به علت سقوط ناگهانی در رودخانه دچار غرق شدگی شد و پیکر او بلافاصله از آب بیرون آورده و به مرکز درمانی منتقل شد که متاسفانه تلاش‌ها برای نجات این فرد بی نتیجه بوده است.

نهم اردیبهشت ۹۸ هم سرهنگ خلجی معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان مرکزی از غرق شدن نوجوان ۱۵ ساله در رودخانه قره چای ساوه خبرداد.

روز شنبه دهمین روز از شروع سال ۹۸ هم مردی حدودا ۵۰ ساله که برای تفریح با فرزند خود به رودخانه مانیزان از شاخه‌های قره چای رفته بود با اعتماد به شنای فردی برای آوردن کفش پسرش به داخل رودخانه پرید، اما از این رودخانه خروشان زنده بیرون نیامد.

این در شرایطی بود که به گفته فرماندار خنداب تابلو‌های هشدار دهنده و علائم خطر غرق شدگی در منطقه نصب بوده و هیچ گونه طغیانی هم گزارش نشده است.

علاوه بر رودخانه‌ها سد‌ها و چشمه‌ها هم قربانی می‌گیرند

پانزدهم خرداد ماه هم جسد یک جوان که در سد خورزن غرق شده بود توسط تیم تخصصی آتش نشانی اراک از آب بیرون کشیده شد.

بیست و هفتم خرداد ماه نیز سرهنگ پرویز اسدی فرمانده انتظامی شهرستان ساوه با اشاره به خبر مرگ جوانی در چشمه روستای بالقلو گفت: جوانی به علت نا آشنایی با فنون شنا در چشمه روستای بالقلو بخش نوبران شهرستان ساوه غرق و پیکر این فرد بعد از بیرون آوردن از آب، تحویل نیرو‌های امدادی شد.

شنا در سد‌های خاکی و چشمه‌ها همچنان جان جوانان را می‌گیرد و اخبار تاسف بار این نکته را گوشزد می‌کند که حادثه درکمین است.

بیست و پنجم اردیبهشت ۹۸ هم یک جوان ۲۸ ساله در سد روستای ساقی اراک غرق شد و دیگر به زندگی بازنگشت .

 حوادثی که ذکر شد داستانی است که شاید برای هریک از ما یا خانواده ماهم اتفاق بیفتد پس باید مراقب طبیعت در تابستان گرم باشیم.

با گرم شدن هوا و رفتن به تفریح گاه‌ها و حواشی سد‌ها و توجه نکردن جوانان به تابلو‌های هشداردهنده و نکات ایمنی در خصوص شنا نکردن در اطراف و حواشی سد و چشمه‌ها حوادث دلخراش را در این زمینه رقم می‌زند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.