هنرمندان با خالق مجسمه‌های پارک جمشیدیه وداع کردند

مراسم تشییع پیکر هنرمند پیشکسوت مجسمه‌سازی، ناصر هوشمند وزیری صبح امروز برگزار شد.

آغاز مراسم تشییع پیکر ناصر هوشمند وزیریبه گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تشییع پیکر هنرمند پیشکسوت مجسمه سازی، ناصر هوشمند وزیری صبح امروز در خانه هنرمندان  و با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و هنردوستان برگزار شد. 

در این مراسم، دکتر شهریور فرماندار شمیرانات، موسوی معاون هنری سازمان زیباسازی تهران، احسان آقایی رئیس موزه هنر‌های معاصر، عباس مجیدی رئیس انجمن مجسمه‌سازان حضور داشتند.

راما وزیری دختر مرحوم وزیری در این مراسم گفت: من اینجا به عنوان شاگرد استاد وزیری حضور یافته ام. پدرم عاشق کار بود و حتی پس از هشدار‌های پزشک در سال گذشته، دست از تلاش و کار با موادی که برای سلامتی اش مضر بود نکشید.

وی افزود: هر بار به پدرم می گفتم باید به دلیل مشکل ریه، کمی از کار فاصله بگیرد، قبول نمی کرد و می گفت من باید این آثار را بسازم تا دیگر شاگردانم هم ببینند و بیاموزند.

در ادامه موسوی معاون هنری سازمان زیباسازی ضمن تسلیت به خانواده وزیری و جامعه هنری گفت: با تلاش و پشتکاری که از استاد وزیری سراغ داشتیم، تا لحظه شنیدن خبر فوت ایشان باور نمی‌کردیم که روزی دست از کار بکشد.

وی افزود: برای انسانی همچون استاد وزیری که خود را وقف طبیعت کرده بود، بازگشت مجدد به دل طبیعت آسوده‌تر از سایر انسانهاست. او با حسن خلق خود شاگردان بسیاری را در این عرصه تربیت کرد.

موسوی ادامه داد: من چندین بار در سمپوزیوم‌های مجسمه با استاد افتخار همکاری داشتم و شاهد بودم که چگونه از عمق وجود جوانان را تشویق به کار می‌کرد و دانسته‌های خود را بدون بخل در اختیار دیگران قرار می‌داد.

معاون هنری سازمان زیباسازی گفت: احداث موزه وزیری پیامی برای جامعه و به ویژه نهاد‌های دولتی است که بدانند اگر کمی حمایت از هنرمند داشته باشند، او خود راهش را در جامعه پیدا کرده و کارش را به نحو احسن انجام می دهد.

در ادامه سید احمد محیط طباطبایی رئیس ایکوم در سخنانی اظهار کرد: استاد وزیری خودش یک الگو و موزه است که باید در بخش میراث فرهنگی ثبت شود. مرحوم وزیری در مقام ذهنی و فرهنگی خود موزه‌ای است که باید به آن احترام بگذاریم.

در ادامه دکتر شهریور فرماندار شمیرانات درخصوص مقام استاد وزیری گفت: امروز در تشییع مردی حاضر هستم که ثمره دسترنج و تلاش او در احداث موزه به شمیرانات و لواسان هویت بخشیده است. ما همه در این سوگ با خانواده مرحوم وزیری شریک هستیم، امید است هنرمندانمان را تا زمانی که زنده هستند ارج بنهیم.

گفتنی است ناصر هوشمند وزیری (هنرمند پیشکسوت مجسمه‌ساز) ۶ تیر بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. او به عنوان خالق مجسمه‌های سنگی (فردوسی، رستم و سهراب) پارک جمشیدیه، برخی مجسمه‌های موزه نظامی و مردم‌شناسی سعدآباد و همچنین مؤسس نخستین باغ‌موزه خصوصی ایران شناخته می‌شود. وزیری عضو هیأت موسس انجمن مجسمه‌سازان ایران و دارای مدرک درجه یک هنری (معادل دکتری) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. پیکر این هنرمند در آرامستان لواسان به خاک سپرده می‌شود. 

انتهای پیام/ 

 

برچسب ها: مجسمه ، هنرهای تجسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار