خیرین شهرساحلی بندرانزلی در همایش نشان محبت ۶۸ میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، غلامرضا عباس پور رئیس ستاد بازسازی عتبات گیلان در این همایش ضمن ارائه گزارشی از اقدامات ستاد طی بیش از یک دهه فعالیت خود  گفت: ساخت صحن مطهر حضرت زهرا (س) در جوار حرم مطهر علوی یکی از کار‌های بزرگ ستاد بازسازی عتبات است که با زیربنای ۲۲۰ هزار متر مربع در مراحل پایانی قرار دارد.

وی افزود: طی این سال‌ها علاوه بر ساخت و بازسازی گنبد حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام در سامراء و امامین جوادین علیهما السلام در کاظمین و ترمیم ایوان حرم مطهر امیر المومنین (ع)، چندین باب در آسیب دیده در حرم‌ها ترمیم و بازسازی شد.

عباس پور با اشاره به ساخت ضریح‌های اکثر ائمه و امام زاده‌ها و بقاع متبرکه در عراق و همچنین ساخت گنبد حرم سید الشهدا (ع) در کرمان افزود: یکی از در‌های سرداب امام زمان (عج) نیز در گیلان ساخته شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات گیلان با اشاره به طرح‌های بازسازی، بهسازی و توسعه بسیاری از صحن‌های ائمه و ضریح بزرگانی، چون مختارسقفی و هانی بن عروه در نجف اشرف و ساخت گنبد دو طفلان مسلم و گنبد و ضریح آقا سید محمد در بلد تاکید کرد: صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) در جوار حرم مطهر سید الشهدا (ع) در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: مردم دوستدار اهل بیت استان گیلان، در ایام اربعین ۱۱ موکب برای ÷ذیرایی از زائران برپا می‌کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان همچنین گفت: برخلاف ادعای برخی از شبهه پراکن‌ها مبنی بر هزینه کردن پول ایران در کشور عراق باید بگویم علاوه بر تأمین امنیت موجود در مرز‌های ایران و عراق و بازگشت سرمایه، ورود گردشگران از کشور عراق به ایران موجبات رونق اقتصاد ایران در بخش گردشگری می‌شود.

امام جمعه شهرستان بندرانزلی نیز در این مراسم با بیان اینکه کمک به بازسازی عتبات عالیات ناشی از تمنیات قلبی است گفت: در این مسیر استدلال عقلی و منطق جایگاهی ندارد و کسانی که در این مسیر گام برمی دارد عاشق اهل بیت هستند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین با اشاره به توصیه ائمه اطهار مبنی بر گام برداشتن در مسیر خیر افزود: حاضران در این همایش باید این فرصت حضور را مغتنم شمرده و مطمئن باشند که معامله با سیدالشهدا معامله مادی نیست.

وی تصریح کرد: هر کس باید خود را به عنوان یک سفیر و نماینده این ستاد بداند و آشنایان و بستگان خود را به کار خیر دعوت کند.

انتهای پیام/آ

برگزاری همایش نشان محبت در بندرانزلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.