رییس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ماموران اورزانس مازندران در تعطیلات گذشته ۲ هزار و ۲۶۳ ماموریت را انجام دادند.

یحیی صالح طبری رییس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: کارکنان اورژانس مازندران از روز چهارشنبه ۵ تیر تا صبح روز یکشنبه ۹ تیرماه ۲ هزار و ۲۶۳ ماموریت انجام دادند که از این تعداد ۷۱۰ مأموریت تصادفی و هزار و ۵۵۳ ماموریت غیر تصادفی بود.

وی افزود: در ماموریت‌های تصادفی، تعداد ۴۹۸ مصدوم به دلیل شدت جراحت به بیمارستان‌ها اعزام شدند و ۱۲۶ نفر دیگر نیز در محل حادثه کار‌های درمانی آن‌ها انجام شد.

صالح طبری با بیان اینکه اوژانس مازندران در این مدت ۶ مأموریت ویژه تصادفی انجام داد، گفت: در این حوادث ۳۱ نفر زخمی شده بودند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی مازندران افزود: مأموریت ویژه تصادفی به ماموریت‌هایی اطلاق می‌شود که در آن حادثه رانندگی تعداد مصدومان آن پنج نفر به بالاتر باشد.

صالح طبری تعداد مأموریت‌های غیر تصادفی در این تعطیلات را هزار و ۵۵۳ مورد اعلام کرد و گفت: در این مأموریت‌ها ۸۰۰ بیمار از طریق اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی بیماری‌های قلبی و تنفسی را بیشترین آمار مربوط به مأموریت‌های غیر تصادفی مازندران در این مدت عنوان کرد.

رییس اورژانس مازندران افزود: مجموع تماس‌های ورودی و خروجی در ۳ مرکز پیام و یک مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ در استان ۱۶۳۶۸ مورد بود.

صالح طبری با بیان ابنکه بالگرد اورژانس در تعطیلات فعال بود، گفت: حجم بالای تردد در جاده‌های مازندران و ترافیک در مسیر‌های منتهی به استان سبب شد تا در برخی مواقع بالگرد اورژانس به پرواز درآید تا خدماتدهی در اسرع وقت به مصدومان انجام شود.

رئیس اورژانس مازندران افزود: در این مدت ۵ سورتی پرواز بالگرد اورژانس انجام شد و ۸ بیمار که بیشتر آن‌ها مصدومان تصادفات جاده‌ای بودند از این طریق به مراکز درمانی منتقل شدند.
انتهای پیام/ س
 

روز‌های پرکار اورژانس مازندران در تعطیلات گذشه

برچسب ها: اورژانس ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.