مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه از برگزاری جشن‌های دهه کرامت در استان از ۱۳ تا ۲۳ تیرماه خبر داد .

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،سید محمد جعفر امامیان مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه در جلسه شورای اداری شهرستان کرمانشاه با اشاره به برگزاری دهه کرامت از ۱۳ تا ۲۳ تیرماه امسال، گفت : همه دستگاه‌ها باید برای برگزاری هرچه باشکوه جشن‌های این دهه پای کار بیایند تا بتوانیم فضایی پرنشاط و معنوی را برای مردم استان رقم بزنیم.

وی گفت : برنامه‌های مختلفی برای این دهه با برکت در نظر گرفته شده که از جمله آن حضور کاروان "زیرسایه خورشید" در استان است.

امامیان تصریح کرد: این کاروان مشتمل بر سه گروه از خدام رضوی از ۱۵ تیر وارد استان شده و در مکان‌های مقرر شده حضور پیدا می‌کنند. یک گروه آن‌ها بصورت ثابت در شهرستان کرمانشاه مستقر شده و با داشتن پرچم حرم مطهر رضوی به دیدار گروه‌ها و اقشار مختلف مردم به ویژه در محلات حاشیه شهر‌ها خواهند رفت.

این مسئول از برگزاری جشن‌های دهه کرامت به عنوان دیگر برنامه نمایندگی آستان قدس برای نشاط بخشیدن به این دهه بابرکت در استان یاد کرد و افزود: در بین جشن‌های متعددی که در این ایام برگزار می‌شود، دو جشن بزرگ تدارک دیده شده که یکی در روز میلاد حضرت معصومه (س) در روز ۱۳ تیرماه و دیگری در روز میلاد امام رضا (ع) در روز ۲۳ تیرخواهد بود.

وی افزود: صحن و سرایی با نام مبارک امام رضا (ع) در پارک شرقی کرمانشاه تدارک دیده شده که این دو جشن بزرگ در این مکان برگزار می‌شود.

وی از برپایی ایستگاه‌های صلواتی در نقاط مختلف استان با حضور و مشارکت مردم و خیرین خبر داد وافزود: از دستگاه‌ها هم تقاضا داریم هرکدام به وسع خود، این ایستگاه‌های صلواتی را در محل ادارات راه اندازی کرده و فضای شادی و نشاط را در دستگاه خود ایجاد کند.

امامیان از برگزاری طرح پیاده روی خانوادگی در روز ۲۱ تیرماه خبر داد وافزود: این پیاده روی در مسیر پارک شاهد تا تاقبستان خواهد بود که در پایان مسیر نیز جوایز نفیسی به قید قرعه به شرکت‌کنندگان داده خواهد شد.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه همچنین از برپایی سفره‌های اطعام نیازمندان در روز میلاد امام رضا (ع) خبر داد.

امامیان در ادامه با اشاره به شروع اجرای طرح "خادمیاری" در استان طی ماه‌های گذشته، گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار نفر از اساتید و شخصیت‌های برجسته مردمی در سطح کشور در صف انتظار خادمی حرم مطهر هستند، بنابراین تصمیم بر این گرفته شد که از این ظرفیت مردمی چشم انتظار به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

وی افزود: در همین راستا طرح "خادمیاری" کلید خورد و بر اساس این طرح افرادی که می‌خواهند خادم حرم مطهر شوند در طرح‌های مشخص در مناطق محروم کشور خدمت می‌کنند و بواسطه این خدمت در طول سال چندین بار به حرم مطهر مشرف می‌شوند.

امامیان تصریح کرد: تاکنون سه هزار نفر در طرح مقدس خادمیاری در سطح استان ثبت نام کرده اند .

 

 

انتهای پیام/د

همه دستگاه‌ها باید برای برگزاری هرچه باشکوه جشن‌های دهه کرامت پای کار بیایند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.