پایان تیر ماه زمان تکمیل سامانه یکپارچه ثبت اطلاعات کارگران حوزه پسماند و خدمات شهری برای شفاف سازی عملکرد شهرداری مناطق ۲۲ اعلام شده بود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،، یکی از انتقاد‌های وارد به بدنه مدیریت شهری در شهرداری تهران، شفاف نبودن میزان عملکرد ریالی و عملکرد مقداری است.

شفاف نبودن عملکرد ریالی و عملکرد مقداری در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ که از سوی حسابرس شورای شهر تهران نیز به آن اشاره شد و اعضای شورای شهر تهران نیز بر این موضوع تاکید دارند که باید میزان هزینه کرد در سازمان‌ها و نهاد‌های شهرداری تهران با عملکرد مقداری آن‌ها که همان ساعت کارکرد است باید همخوانی داشته باشد تا به شکلی نوعی راستی آزمایی در این راستا انجام شود که آیا میزان آمار‌های ارائه شد از سدی شهرداری مناطق با حضور فیزیکی افراد همخوانی دارد یا خیر.

زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین اقدام‌های صورت گرفته برای ثبت اطلاعات کارگران حوزه پسماند و خدمات شهری از سوی مناطق ۲۲ گانه پایتخت گفت: یکی از اقدام‌های خوب شورای پنجم در کنار پیگیری مستمر کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و کمیته شفافیت، راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات از سوی سازمان فناوری اطلاعات در حوزه پسماند و خدمات شهری بود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست شورای شهر تهران افزود: پسماند‌هایی که از مبدا به ایستگاه‌های میانی انتقال می‌یابند به صورت سامانه‌ای وزن می‌شود و به طور دقیق مشخص می‌شود تناژ آن چقدر است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از سامانه‌های راه اندازی شده سامانه ثبت اطلاعات پیمانکاران و کارگران بود.

نوری با اشاره به دقیق نبودن آمار کارگران در حوزه خدمات شهری و فضای سبز گفت: تعداد کارگران در حوزه خدمات شهری و فضای سبز در مناطق ۲۲ گانه پایتخت آمار دقیقی نیست و لازم است مشخص شود چه تعداد از کارگران در شهرداری مناطق حضور فیزیکی دارند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست شورای شهر تهران تاکید کرد: سامانه کارگران با هدف راستی‌آزمایی راه اندازی شد و شهرداری مناطق ۲۲ گانه ملزم شدند اثر انگشت و تصویر کارگران خود در این حوزه را در این سامانه ثبت کنند.

وی ادامه داد: کارگران خدمات شهری و حوزه پسماند روزانه باید بیایند و حضور و خروج خود را ثبت کنند و بر مبنای آن، اطلاعات افراد در سامانه ثبت شود.

نوری گفت: متاسفانه بر اساس اطلاعاتی که ما به دست آوردیم علی رغم اینکه این سامانه راه اندازی و دستگاه کنترل تردد در مناطق ۲۲ گانه و بهشت زهرا و برج میلاد که دارای کارگران حوزه پسماند و خدمات شهری هستند نصب شده باز هم شاهد هستیم بعضی از مناطق پایتخت اطلاعات کارگران خود را به صورت دقیق در سامانه ثبت نکردند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست شورای شهر تهران اظهار کرد: متاسفانه فاصله زیادی است بین تعداد نیرویی که شهرداری مناطق اعلام می‌کنند با تعداد نفراتی که اطلاعات آن‌ها ثبت شده است.

وی با اشاره به مناطقی که اطلاعات کارگران خود را در حوزه پسماند و خدمات شهری ثبت کرده‌اند گفت: مناطق ۲، ۴، ۶، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۱۷، ۱۹ و ۲۰ جزء مناطقی هستند که اطلاعات کارکنان خود را در حوزه پسماند و خدمات شهری ثبت کرده‌اند، اما باید به این نکته اشاره کرد که هنوز ثبت اطلاعات آن‌ها کامل نشده است.

نوری تاکید کرد: مناطق ۱، ۳، ۵، ۷، ۸، ۹، ۱۱، ۱۳، ۱۸ و ۲۲ جزء مناطقی هستند که هنوز اقدامی برای ثبت اطلاعات کارکنان خود در حوزه پسماند و خدمات شهری انجام نداده‌اند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست شورای شهر تهران تصریح کرد: من این موضوع را به شهرداران مناطقی که اطلاعات کارگران خود در حوزه پسماند و خدمات شهری را ثبت نکرده‌اند اعلام کردم و آن‌ها در پاسخ گفتند که در حال پیگیری موضوع هستند و امیدوارم شهرداری مناطق طوری عمل کنند که هم راستی آزمایی شود و هم آمار تعداد کارگرانی که در حوزه پسماند فعالیت می‌کنند مشخص شوند.

وی تاکید کرد: با این اقدام شاهد هستیم فعالیت مناطق در حوزه پسماند و خدمات شهری هم دارای کیفیت و هم دارای کمیت می‌شود.

نوری در پاسخ به این سوال که آیا ضرب الاجلی برای تکمیل اطلاعات کارگران حوزه پسماند و خدمات شهری تعیین شده است، گفت: در این باره بازه زمانی مشخص نشده و طبق پیش بینی‌ها و قول‌های داده شده ظرف ۱ یا ۲ هفته آینده باید ثبت اطلاعات کارگران حوزه پسماند و خدمات شهری در مناطق ۲۲ گانه تکمیل شود.

کوروش خرد معاون خدمات شهری منطه ۱۱ در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،؛ درباره چرایی ثبت نشدن اطلاعات کارگران حوزه پسماند و خدمات شهری این منطقه در سامانه گفت: اطلاعات کارگران ما بارگزاری شده است، ولی بخشی از این سامانه مربوط به ساعت‌زنی و ثبت چهره کارگران است که به صورت اینترنتی اطلاعات کارگران را به سرور صورت وضعیت الکترونیکی کارگران ارسال می‌کند.

معاون خدمات شهری منطقه ۱۱ افزود: بخشی از این سامانه به صورت اینترنتی چهره و ساعت تردد کارگران را ثبت می‌کند و اطلاعات را به سرور ارسال می‌کند، بر عهده سازمان پسماند است و این گفته درست نیست که شهرداری مناطق اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

خرد ادامه داد: سازمان مدیریت پسماند در هر نوبت تعدادی از شهرداری مناطق را به این سامانه تجهیز و نواقص آن را رفع می‌کند.
وی تاکید کرد: ثبت اطلاعات کارگران در حوزه خدمات شهری باید به صورت اینترنتی در سامانه جامع صورت وضعیت ثبت شود که تکمیل این قسمت زیر نظر سازمان مدیریت پسماند و فاوای شهرداری است.

معاون خدمات شهری منطقه ۱۱ گفت: در چند روز گذشته سازمان مدیریت پسماند تعدادی سیم کارت را در اختیار شهرداری مناطق قرار داده و باید گفت شهرداری نمی‌تواند آن را فعال و راه‌اندازی کند و راه‌اندازی این سیم‌کارت‌ها نیز باید از سوی مدیریت پسماند انجام شود.

خرد بیان کرد: اقدام‌ها به ترتیب در حال انجام است و باید به این نکته توجه داشت که سازمان مدیریت پسماند ۲۲ تیم جداگانه ندارد که بتواند آن‌ها را در سطح شهرداری مناطق ۲۲ گانه را به رفع مشکلات و راه‌انداز سیستم‌ها مأمور کند.

وی در پاسخ به این سوال که در شهرداری منطقه ۱۱ چه تعداد نیرو در حوزه خدمات شهری مشغول فعالیت هستند، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۶۲۵ نفر نیروی کارگری در شهرداری منطقه ۱۱ در حوزه خدمات شهری مشغول به فعالیت هستند.


بیشتر بخوانید: تهرانی‌ها روزانه ۹ هزار تن زباله تولید می‌کنند/ کارنامه قابل قبولی در حوزه پسماند نداریم


در همین زمینه شهرام فیروزی مشاور عالی و مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین اقدام‌های صورت گرفته برای ثبت اطلاعات کارگران خدمات شهری در سامانه صورت وضعیت الکترونیکی گفت: حدود ۱ سال است که ما روی این طرح کار می‌کنیم و در کنار مقاومت‌هایی که از سوی برخی از سازمان‌های غیر رسمی وجود داشت که این اتفاق نیفتد ما توانستیم سامانه ثبت صورت وضعیت کارگران خدمات شهری را نهایی کنیم.

مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته تا پایان تیرماه شهرداری تمام مناطق می‌توانند به صورت یک‌پارچه از این سامانه استفاده و اطلاعات کارگران خود را ثبت کنند.

وی بیان کرد: استفاده از هر سامانه نقاط ضعفی دارد که ما تلاش می‌کنیم تا پایان تیرماه با رفع تمام نواقص، این طرح را به سرانجام برسانیم.

فیروزی ادامه داد: اگر مناطقی اعلام می‌کنند سازمان مدیریت پسماند زیرساخت‌های این سامانه را تکمیل نکرده است جزء مناطقی هستند که باید با شناسایی نقاط ضعف این سامانه ایرادات آن رفع شود.

مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تاکید کرد: به هر حال عملکرد به صورت سامانه‌ای است و در بحث استفاده از سامانه‌های الکترونیکی همواره مشکلاتی وجود دارد که ما باید تک‌تک مشکلات را شناسایی و در جهت رفع آن اقدام کنیم.

وی افزود: این سامانه به دست سازمان مدیریت پسماند طراحی و ساخته نشده است و ما تنها سفارش و دستورالعمل آن را ارائه کردیم و سازمان فناوری شهرداری تهران آن را طراحی و در اختیار مناطق قرار می‌دهد.

فیروزی بیان کرد: تا پایان تیرماه و عملیاتی شدن این سامانه سیستم نظافت شهری به صورت یکپارچه زیر نظر می‌رود و آمار‌های نفرات فعال در این حوزه در سامانه مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار