رئیس مجلس سنای افغانستان اعلام کرد که نشست‌های شورای عالی مصالحه دولت با احزاب سیاسی این کشور باید از سر گرفته شود و افغانستان نظر واحدی را در مذاکرات صلح ارائه دهند.

تاکید سنای افغانستان بر از سرگیری نشست های دولت با احزاب سیاسی درباره صلحبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «فضل هادی مسلمیار»، رئیس سنای افغانستان با اشاره به تحولات اخیر در روند صلح افغانستان خواستار از سرگیری نشست‌های شورای عالی مصالحه دولت با احزاب سیاسی این کشور شد.

وی خاطر نشان کرد که ارگ ریاست جمهوری افغانستان باید نشست‌های شورای عالی مصالحه را از سر گیرد و با جمع کردن نظریات احزاب سیاسی، از یک آدرس واحد در مذاکرات صلح حضور یابد.

وی افزود: شورای عالی مصالحه می‌تواند طرف‌های مذاکره به ویژه آمریکا را وادار به پاسخگویی به دولت و مردم افغانستان کند.

گفتنی است که برای ایجاد تیم واحد مذاکره کننده بین احزاب سیاسی و دولت افغانستان چندین دوره نشست‌هایی تحت عنوان شورای عالی مصالحه برگزار شد که نتیجه ای در پی نداشت و با تشدید تنش‌ها بین دولت و احزاب سیاسی این نشست‌ها نیز متوقف شد.

رئیس سنای افغانستان از «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا خواست تا موضوع تهدید رسانه‌ها از سوی این گروه را نیز در این دور مذاکرات با طالبان پیگیری کند.

«محمد علم ایزدیار» معاون سنای افغانستان تصریح کرد که جزئیات مذاکرات صلح با مردم افغانستان شریک شود تا موضوعات مورد توافق احتمالی ضمانت اجرایی پیدا کند.

«عبدالله قرلق» دبیر سنای افغانستان تاکید کرد که در این دور از مذاکرات آمریکا با طالبان دو طرف باید خواست و دولت مردم افغانستان که برقراری آتش‌بس، مذاکرات بین‌الافغانی، پایان جنگ و سرنوشت جنگجویان طالبان پس از توافق صلح را نیز در نظر بگیرد.

به نوشته تسنیم، گزارش‌های تائید نشده‌ای درباره آغاز احتمالی مذاکرات بین‌الافغانی تا دو هفته آینده در آلمان منتشر شده است؛ این در حالی است که تا کنون احزاب سیاسی و دولت افغانستان برای تشکیل تیم واحد مذاکره کننده به توافق نرسیده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.