امیر عبدوس گفت: رهاسازی گونه‌های اهلی نه تنها خدمت به طبیعت نیست، بلکه آسیب زننده به طبیعت و حیات وحش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت : رهاسازی گونه‌های اهلی بدون صاحب مانند سگ و گربه در طبیعت، عامل مانع تکثیر وحوش و در نتیجه زمینه ساز انقراض گونه‌های نادر است.

وی با تاکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی نباید گونه اهلی در طبیعت رهاسازی شود، افزود: حیوان اهلی رها سازی شده در طبیعت بعد از گذشت زمان و سازگاری باطبیعت، زندگی اجتماعی پیدا می‌کنند و از نوزاد حیوانات حیات وحش برای تغذیه استفاده می‌کنند که این عامل مانع تکثیر وحوش می‌شود.

امیر عبدوس ابراز داشت: در کشور‌های دیگر حیوان‌های اهلی مانند سگ و گربه صاحب داشته و به هیچ وجه اجازه رها سازی در طبیعت ندارند.

وی با اشاره به اینکه حیوانات اهلی مانند سگ گله بیشتر از تصادف‌ها در تلفات گونه‌های ارزشمند در خطر انقراض مانند یوز پلنگ‌ها نقش دارند تصریح کرد: باید با فرهنگ سازی و در نظر گرفتن راهبرد‌های منطقی، دامداران را به گاهش تعداد سگ‌های گله ترغیب کرد.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان یادآور شد: تعداد گونه های ارزشمند تلف شده در اثر تصادف‌ها قابل ثبت است، اما تلفات ناشی از درگیری با حیوانات اهلی مانند سگ گله از نظر‌ها پنهان می‌ماند و اطلاع رسانی و ثبت نمی‌شود.

انتهای پیام/ح

رهاسازی حیوانات اهلی برای طبیعت و حیات وحش مضر است

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.