سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: شرایط فعلی اینستکس آن چیزی نیست که مورد مطالبه ملت و جمهوری اسلامی ایران باشد.


پیگیری‌های سیاسی و حقوق درباره «اسدی» در حال انجام است/ شرایط فعلی اجرای اینستکس قانع‌کننده نیستبه  گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در حاشیه مراسم بزرگداشت غفاری نطنزی نماینده مردم نطنز با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت اسدالله اسدی دیپلمات دستگیر شده در آلمان به بهانه بمب‌گذاری در همایش منافقین گفت: پیگیری‌ها از لحاظ حقوقی، سیاسی و دیپلماتیک در حال انجام بوده به ویژه وکلای وی در حال پیگیری مجدانه این پرونده هستند.

وی افزود: امیدواریم به زودی بی‌گناهی اسدی ثابت شده تا بتواند از این بند رها شود.

موسوی در پاسخ به سوالی درباره اینکه ارزیابی شما از شرایط فعلی اینستکس چیست بیان کرد: اینگونه که اکنون اینستکس در حال اجراست و بر اساس خبر‌های منتشر شده، آن چیزی نیست که مطالبه ایران و ملت ما بوده است لذا رایزنی‌ها ادامه دارد و پیام ما به طرف‌های اروپایی منتقل شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: چند روزی تا پایان مهلت ۶۰ روزه فرصت باقی است امیدواریم اروپایی‌ها بتوانند گام مهم و عملیاتی‌تری نسبت به اجرایی کردن اینستکس بردارند و اگر بر نداشتند ایران گام دوم خود را بر خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه گفته شده ایران از مرز ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده گذشته است گفت: این موضوع را دوستان در انرژی اتمی بهتر می‌توانند پاسخ دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اعلام شده پنجشنبه ایران از مرز ۳۰۰ کیلوگرم اورانیم غنی شده گذشته، اما کشور‌های اروپایی آن را تأیید نکرده‌اند اظهار کرد: اطلاع دقیقی در این مورد ندارم و این موضوع را باید از سامانه انرژی اتمی جویا شویم.

موسوی همچنین درباره گام دوم ایران هم تأکید کرد: به اروپایی‌ها اعلام شده که در صورت عدم پیگیری‌ها ایران گام دوم را برخواهد داشت البته درباره مقدار غنی‌سازی و درصد و سطح آن به زودی اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه واکنش اروپایی‌ها درباره گام دوم ایران چیست بیان کرد: باید ببینیم، یکسری اقدامات و تقلا‌هایی از سوی اروپایی‌ها در حال انجام است و ما اعلام کرده‌ایم اگر گام عملی‌تر، ملموس‌تر و قانع‌کننده تری برداشته شود اقدامات کاهش تعهد ایران هم در برجام قابل بازگشت است، اما در غیر این صورت روند جمهوری اسلامی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر سعودی.اماراتی.
۰۱:۱۷ ۱۱ تير ۱۳۹۸
ننگ بر برجام
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۲۱ ۱۱ تير ۱۳۹۸
کار اینستکس فریب ایران است که به دروغ بگویند به برجام پایبندیم اما با پر رویی می گویند که اینستکس شامل هیچ کدام از تحریمهای امریکا نیست در حالی که تحریمهای امریکا خیلی گسترده است و شامل همه تحریمها است پس مگر چیزی ماند که متعهد باشید اروپا در اجرای برجام ناکارامد و حیله گرانه رفتار کرد و تهدیدات انها هم توخالی است انها جرات ایستادگی در مقابل بی منطقی امریکا را ندارند و خودشان هم بی منطق و گستاخ هستند و حرفهای زیاده خواهانه و استعماری می زنند.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۲۳ ۱۰ تير ۱۳۹۸
اگه خودشون جای ایران بودن اینستکس را می پذیرفتن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۱۱ تير ۱۳۹۸
گل گفتی
آخرین اخبار