نمکی با اشاره به درخواست‌های مسوولان جنوب کرمان در سفر امروز گفت: تکمیل زیرساخت‌ها، اورژانس، پایگاه اورژانس هوایی برای جنوب استان کرمان، تکمیل بیمارستان‌ها و غیره مطرح شد که تک‌تک درخواست‌ها رسیدگی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید نمکی وزیر بهداشت امشب در نشست جمع‌بندی سفر یک روزه‌اش به جنوب کرمان و بازدید از پروژه‌های بهداشتی و درمانی این منطقه با اشاره حضور ۳۰ سال پیش خود برای ریشه‌کنی مالاریا در جنوب کرمان گفت: امروز پیشرفت‌هایی که در منطقه ایجاد شده گرچه هنوز آهنگ رشد زیرساخت‌های منطقه به دلیل عقب‌ماندگی‌های مزمن متناسب با شأن مردم نیست، اما حیرت‌آور بود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در توسعه راه‌ها و زیرساخت‌های بهداشت و درمان اتفاقات بسیار مبارکی رخ داده و امیدواریم تداوم یابد، عنوان کرد: قبل از انقلاب از هر هزار بچه متولد شده در منطقه حدود ۲۵۰ کودک یک سالگی خود را نمی‌دیدند و از هر ۱۰۰ هزار زن باردار حداقل بالای ۵۰۰ نفر فوت می‌شدند، اما امروز شاهد پیشرفت‌های بسیار چمشگیری در سایه انقلاب اسلامی در منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه دولت با طرح تحول سلامت و توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت خدمات ارزنده‌ای به مناطق محروم کشور از جمله جنوب کرمان انجام داده است، افزود: امروز وارد دومین گام طرح تحول نظام سلامت در توسعه بهداشت و پیشگیری و تقدم بر درمان و توسعه و تحول در زیرساخت‌های درمان سرپایی و تقدم آن بر درمان بستری و در کنار آن تکمیل مراحل اول طرح تحول شدیم.

نمکی با بیان اینکه نتیجه آن رساندن استاندارد‌های نقاط کمتر برخوردار به حد استاندارد‌های ملی و شاخص‌های قابل قبول برای توسعه عدالت در سلامت است، ادامه داد: برای ماندگاری طبیب و کادر درمانی و استخدام نیرو‌های مورد نیاز و خدمات در نقاط محروم گام‌هایی است که در استمرار گام اول طرح تحول برداشته خواهد شد.

وزیر بهداشت حرکت‌هایی مثل بسیج ملی کنترل فشار خون را بسیار ارزنده دانست و گفت: علت اینکه پروژه را شروع کردیم این بود که متاسفانه در سال ۹۶ که آخرین آمار مرگ و میر‌ها را داریم، ۳۸۰ هزار مرگی که داشتیم ۳۱۳ هزار مرگ به دلیل بیماری‌های غیر واگیر و ۹۷ هزار به‌دلیل ارتباط مستقیم با فشار خون و ۱۶۱ هزار مورد به دلیل فشار خون و موارد مرتبط با بیماری‌های فشار خون مثل سکته‌های مغزی و قلبی و بیماران کلیوی و ... بود.

وی با بیان اینکه امروز بیش از ۴۰ درصد مبتلایان به بیماری پرفشاری خون اطلاعی از بیماری خود ندارند، اظهار کرد: حرکت بزرگ ملی در سنجش فشار خون که به خوبی در استان کرمان اجرا شده است مدال افتخار جدیدی بر سینه نظام سلامت است.

نمکی با اشاره به درخواست‌های مسوولان جنوب کرمان در بازدید‌های امروز بیان کرد: تکمیل زیرساخت‌ها، اورژانس، پایگاه اورژانس هوایی برای جنوب استان کرمان، تکمیل بیمارستان‌ها و ... مطرح شد که تک‌تک درخواست‌ها رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه استفاده از نیرو‌های درمانی که به عنوان متقاضیان ادامه طرح هستند مجوز دادیم به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت که تمدید کنند، اظهار کرد: استفاده از مجوز‌های جدید برای استخدام نیرو‌های بهداشتی و درمانی و مشکلات دیگر نیز رسیدگی می‌شود.

احمد حمزه نماینده  مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در جلسه با وزیر بهداشت گفت: جنوب کرمان با ۹۰۰ هزار نفرجمعیت از پایین‌ترین شاخص‌های بهداشتی درمانی برخوردار است.

وی افزود: شاخص آمار بهداشتی درمانی در استان کرمان به ۷دهم درصد می رسد که در۵ شهرستان جنوبی این آمار  ۴دهم درصد است که این شاخص بسیار پایین است.

حمزه گفت: کلنگ زنی بیمارستان جدید کهنوج و بیمارستان جیرفت می‌تواند گامی در راستای تحول سلامت درجنوب کرمان باشدکه امروز توسط وزیر بهداشت انجام شد.

نماینده پنج‌شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان‌های جنوبی گفت: بیمارستان‌های جنوب متناسب با جمعیت جنوب نیست و باید توسعه پیدا کند ومردم جنوب به یک بیمارستان تخصصی نیازمند هستند.

حمزه در قسمتی دیگر از سخنان خود خطاب به وزیر بهداشت گفت: در پنج شهرستان جنوب کرمان ما MRA نداریم یک بیمار از انتهای قلعه گنج مجبور هست مسافت ۳۰۰ الی ۴۵۰ کیلومتری را طی کند تا به مرکز استان یا استان همجواربندرعباس برای گرفتن MRA برود.

نماینده پنج شهرستان جنوب کرمان خطاب به سفر وزیر بهداشت به جنوب کرمان گفت: از اینکه با صبر و حوصله و با این هوای گرم این سفر‌را تحمل کردید و اقداماتی که انجام شد از شما تشکر می‌کنم.

وی افزود: وزیر بهداشت از وقتی روی کار آمدن اقدامات خوبی انجام‌دادن که می‌توان‌به برخورد و مبارزه با  فساد، شفاف سازی ،افتتاح، ساخت پرونده‌های الکترونیکی که توسط رئیس جمهور افتتاح شد وطرح بسیج فشار خون و سلامت روان از‌کار‌های سخت و دشواری بوده است که انجام شده است.

انتهای پیام /ی

سخنرانی وزیر بهداشت در جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.