امام جمعه پلدختر در این مراسم گفت: مداحان از دیر باز در جامعه اسلامی ما الگوی رفتاری، معنوی و اخلاقی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، نخستین دوره آموزش مداحی در سطح نوگلان حسینی و نوجوانان عاشورایی به همت بسیج مداحان سپاه ناحیه پلدختر با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی امام جمعه، علی سیف فرماندار، سرهنگ محمد محمودوند فرمانده سپاه، کاظم پیرک رئیس اداره اوقاف و امور وجمعی از مسئولان درحسینیه سپاه پلدختر افتتاح شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدختر در این مراسم گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با توجه به اصول مداحی و ضعف مداحان حرفه‌ای در این شهرستان اقدام به برگزاری دوره آموزش مداحی در سطح نوجوانان شد.

محمد محمودوند اظهار داشت: در این کلاس‌ها ۳۰ نفر از نوجوانان شهرستان پلدختر جهت آموزش حرفه‌ای اصول مداحی با برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن و اخلاق و اصول مداحی آموزش داده می‌شوند.

وی افزود: در این کلاس‌ها مداحی با سبک جدید و در کنار آن مداحی سنتی به نوجوانان آموزش داده می‌شود.

امام جمعه پلدختر در این مراسم تربیت نیرو‌های ارزشمند در کانون مداحان برای تبلیغ دین را اقدامی موثر دانست و گفت: مداحی باید در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و تبیین معارف اهل بیت (ع) به ویژه مکتب امام حسین (ع) باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی بر لزوم پرورش مداح تاکید کرد و گفت: یکی از سرمایه‌ها و ذخیره‌ها برای پیشبرد اهداف نظام وجود مداحان است که تاثیر عمیقی بر ترویج معنویت و توسعه فرهنگی در جامعه دارند.

وی خاطرنشان کرد: مداحان از دیر باز در جامعه اسلامی ما الگوی رفتاری، معنوی و اخلاقی هستند که باید به عنوان پیام‌رسان اهل بیت (ع) از تدین، دانش کافی، اخلاص و اخلاق و حسن انتخاب و سلیقه در متنی که می‌سراید برخوردار باشند.

انتهای پیام/د

مداحان الگوی رفتاری و اخلاقی هستند

برچسب ها: بسیج ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.