سالانه ۶۲۰هزار اصله نهال شناسنامه دار در نهالستان‌های خراسان جنوبی تولید می‌شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، رضایی مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان گفت: بیشترین نهال شناسنامه دار تولید شده به تولید نهال گلدانی پسته در شهرستان بشرویه اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ نهالستان برای تولید نهال شناسنامه دار از مؤسسه تحقیقات بذر و نهال کشور مجوز دریافت کردند، افزود: از این تعداد ۶ نهالستان فعال است که بنا بر اقلیم منطقه و دوره استراحت هر نهالستان، سالانه سه نهالستان در استان فعالیت دارند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان گفت: در این نهالستان‌ها نهال‌ها به لحاظ عاری بودن از بیماری‌ها و آفات، نوع پیوند، انتخاب پایه، نوع خاک، کوددهی و سایر اقدامات با همکاری مرکز تحقیقات، امور باغبانی و حفظ نباتات جهاد کشاورزی نظارت شده و مورد بازدید مستمر قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه نهال‌های استاندارد در نهالستان‌های مجوزدار تولید و برچسب اصالت بر روی نهال نصب می‏ شود افزود: تولید کننده نهال در قبال مشخصات مندرج در شناسه متعهد بوده و در صورت اثبات مغایرت موجود ملزم به جبران خسارت وارده به خریدار است.

رضایی بهترین زمان کاشت نهال را فصل پاییز و قبل از آغاز فصل یخبندان دانست و به کشاورزان توصیه کرد: برای جلوگیری از خسارات احتمالی و اطمینان از استاندارد بودن نهال از نهالستان‌های مجوز دار نهال تهیه کنند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان افزود: علاوه بر تولید نهال استاندارد در نهالستان ها، هزار و ۵۰۰ هزار اصله درخت از جمله پاجوش زرشک، خرما، عناب، گل محمدی در باغ‌های استان تولید می‌شود.

انتهای پیام/ک

تولید ۶۲۰هزار نهال شناسنامه دار در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.