مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از معرفی و تجلیل امام زادگان در سطح شهرستان‌ها و مرکز استان طی دهه کرامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حجت الاسلام تدینی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، امروز در جلسه طرح تابستانی نشاط معنوی و بزرگداشت دهه کرامت، گفت: سال هاست سازمان اوقاف و امور خیریه کرمان با توجه به فرا رسیدن تعطیلات تابستانی و شروع اوقات فراغت جوانان، برنامه‌های ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم در امام زاده‌ها بحث، مدیریتی، عمرانی، فرهنگی و قرآنی را به نحو احسن انجام دهیم، افزود: در نظر داریم، درحوزه مدیریتی مسائل را بازنگری و اصلاح کنیم همچنین تلاش کردیم تا در سطح استان و شهرستان‌ها در مسائل فرهنگی، قرآنی و اجتماعی فعال‌تر و پویا‌تر باشیم.

حجت الاسلام تدینی بیان کرد: در بحث عمرانی تمام تلاشمان بر این است که بقعه‌هایی که طرح جامع دارند بازنگری شوند و آن مراکزی که ندارند، طرح جامع تعیین و اجرایی شود و در هر بقعه‌ی متبرکه‌ای یک نفر به عنوان مهندس ناظر بر اجرای طرح تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث فرهنگی، اجتماعی با یک نگاه ویژه‌ای کار خود را آغاز کردیم و در بقعه‌های متبرکه، مراکز افق را قرار است راه اندازی کنیم که علاوه بر کار‌های فرهنگی، قرآنی کار‌های اجتماعی نیز اجرایی شود.

حجت الاسلام تدینی با اشاره به اینکه ۲۱۸ بقعه‌ی متبرکه درکل استان داریم، گفت: ۴۳ روحانی به صورت ثابت در امام زاده‌ها برای اقامه نماز و انجام کار‌های فرهنگی، اجتماعی و ۴۰ روحانی متخصص در طرح بشارت معنوی حضور دارند.

وی افزود: از ۱۳ تیر ماه تا ۲۹ مرداد، طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه در ۴۴ امام زاده انجام می‌شود و همچنین از ۲۵ خرداد ثبت نام طرح نشاط در سایت آغاز شده که تا کنون نزدیک به ۶ هزار نفر ثبت نام کرده اند.

حجت الاسلام تدینی با اشاره به اینکه در ۳ ماهه سال جاری، ۱۵۵ خادم به صورت افتخاری در بقاع خدمت کرده اند ، بیان کرد: ما در استان کرمان ۲۱۸ بقعه‌ی متبرکه داریم که در هر کدام حداقل ۵ نفر به عنوان هیات امنا فعالیت دارند.

وی گفت: ۱۳ تیر ماه روزی است که از تمام امام زاده ها‌ی استان تجلیل می‌شود.
انتهای پیام/ ی

تجلیل از امامزادگان استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.