به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین جشنواره مد و رسانه به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در پاییز ۹۸ برگزار میشود.
بنیاد ملی مد و لباس زیر نظر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور پس از برگزاری شش دوره تقدیر از فعالان رسانه ها در بخش فرهنگی هنری جشنواره بین المللی مد و لباس فجر و نخستین دوره جشنواره مد و رسانه، به منظور دستیابی به الگوی مناسبی از تعامل با رسانهها و نیز برای پاسداشت نقش بی بدیل رسانهها در عرصههای گوناگون مد و لباس و مشارکت موثر اصحاب رسانه و تقویت تعامل طراحان، تولید کنندگان و مدیران سیاست گذار حوزه مد با رسانهها، «دومین جشنواره مد و رسانه» را در پائیز ۱۳۹۸ برگزار میکند.
از مهمترین اهداف این جشنواره میتوان به تجلیل از نقش اهالی رسانه در نقادی و همافزایی حوزه مد و پوشش و افزایش نقش رسانهها در مد پذیری مناسب جامعه اشاره کرد.
متن کامل فراخوان دومین جشنواره مد و رسانه به شرح زیر است:
فراخوان دومین جشنواره مد و رسانه
مقدمه:
نقش رسانهها در دنیای مدرن، نقشی مهم، بی بدیل و انکار ناپذیر است. خبر رسانی به روز، تاثیر گذاری، ترویج و آموزش، از مهمترین قابلیتهایی است که رسانه میتواند برای پویایی یک جامعه بر عهده بگیرد؛ آنچه امروزه و با ظهور رسانههای نسل سوم، تاثیر رسانه را پر رنگ تر کرده است، وجه تعاملی رسانهها است که مخاطبان نیز در آفرینش یک رویداد میتوانند نقش ایفا کنند.
یکی از مهمترین دغدغههای فرهنگی کشور، بحث حوزه مد و لباس ایرانی اسلامی است. حوزهای که لباس هم کالای فرهنگی است، هم نیازمند کار هنری، علمی و طراحی است و هم رویکرد تولید و مزیت سازی اقتصادی دارد؛ از این رو با چنین تنوع و رویکردهایی میتوان به «جامعه زیبا پوش» دست یافت.
بنیاد ملی و مد و لباس زیر نظر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، پس از برگزاری شش دوره تقدیر از فعالان رسانه ها در بخش فرهنگی هنری جشنواره بین المللی مد و لباس فجر و نخستین دوره جشنواره مد و رسانه، به منظور دستیابی به الگوی مناسبی از تعامل با رسانهها و نیز برای پاسداشت نقش بی بدیل رسانهها در عرصههای گوناگون مد و لباس و مشارکت موثر اصحاب رسانه و تقویت تعامل طراحان، تولید کنندگان، و مدیران سیاست گذار حوزه مد با رسانهها، «دومین جشنواره مد و رسانه» را در پائیز ۱۳۹۸ برگزار میکند.
۱. اهداف جشنواره
۱.۱. تبیین مفهوم مد و سند ملی لباس
۱.۲. تبیین لباس به عنوان کالای فرهنگی
۱.۳. فرهنگسازی مد و افزایش سواد مد در جامعه
۱.۴. تقویت و افزایش بهره وری از هنر ـ صنعت مد ایرانی اسلامی
۱.۵. ارتقاء سواد فرهنگی و سبک پوشش بر پایه ارزشهای اسلامی ـ ایرانی
۱.۶. تجلیل از نقش اهالی رسانه در نقادی و همافزایی حوزه مد و پوشش
۱.۷. افزایش نقش رسانهها در مد پذیری مناسب جامعه
۲. محورهای موضوعی:
۲.۱. مد و فرهنگ
۲.۱.۱. فرهنگ سازی مد
۲.۱.۲. سبک زندگی
۲.۱.۳. اخلاق و پوشش شهروندی
۲.۱.۴. نشان و نمادهای فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در طراحی پارچه و لباس
۲.۱.۵. مد و بهره¬گیری از لباس اقوام ایرانی
۲.۱.۶. نام گذاری پارچه و لباس
۲.۱.۷. شعار های تبلیغاتی در حوزه مد و لباس (اسلوگان)
۲.۱.۸. مد و جنگ نرم
۲.۲. مد و اقتصاد
۲.۲.۱. قاچاق و نقش مخرب آن در مدسازی
۲.۲.۲. مد و لباس مشاغل
۲.۲.۳. مد و بهداشت
۲.۲.۴. مد و برندسازی
۲.۲.۵. مد و سایز ملی
۲.۲.۶. مد و مالکیت معنوی
۲.۲.۷. مد و صنعت
۲.۲.۸. مد و تجارت
۲.۲.۹. مد و اقتصاد مقاومتی
۲.۲.۱۰. مد و کارآفرینی
۳. قالبهای آثار قابل ارائه جشنواره:
۳.۱. مطبوعات (روزنامهها، مجلات، نشریات علمی - تخصصی و ویژه نامهها (۳.۱.۱. خبر
۳.۱.۲. گزارش
۳.۱.۳. گفتگو
۳.۱.۴. مقاله
۳.۱.۵. یادداشت و سرمقاله
۳.۱.۶. تیتر
۳.۲. خبرگزاریها و سایتهای خبری – تحلیلی:
۳.۲.۱. خبر
۳.۲.۲. تیتر
۳.۲.۳. گزارش
۳.۲.۴. گفتگو
۳.۲.۵. یادداشت
۳.۲.۶. پیامک خبری
۳.۳. اخبار رادیویی و تلویزیونی
۳.۳.۱. خبر
۳.۳.۲. گزارش
۳.۳.۳. گفتگو
۳.۴. رسانههای شنیداری (رادیو)
۳.۴.۱. مستند
۳.۴.۲. ترکیبی
۳.۴.۳. گفتگو
۳.۴.۴. نمایشی
۳.۴.۵. گزارش
۳.۴.۶. آنونس فرهنگی (تبلیغ)
۳.۵. رسانههای دیداری (تلویزیون)
۳.۵.۱. برنامههای ترکیبی
۳.۵.۲. گفتگو با ساختار استودیویی
۳.۵.۳. سخنرانی
۳.۵.۴. نماهنگ و تیزر
۳.۵.۵. مستند
۳.۵.۶. نمایشی داستانی
۳.۵.۷. کودک و نوجوان
۳.۵.۸. پویانمایی (انیمیشن)
۳.۵.۹. تیزر فرهنگی تلویزیونی
۳.۶. هنرهای رسانهای
۳.۶.۱. عکس
۳.۶.۲. کاریکاتور/ کارتون
۳.۶.۳. داده نما (اینفوگرافی)
۳.۶.۴. موشن گرافیک
۳.۶.۵. پادکست
۳.۶.۶. پویانمایی (انیمیشن)
۳.۷. طنز اجتماعی (در حوزه مد و لباس)
۳.۸. شبکه های مجازی و اینترنتی (وب سایت¬ها، شبکه¬های اجتماعی)
۳.۹. رقابت دانشجویی
دانشجویان دانشکده خبر، دانشگاه صدا و سیما، دانشکده های علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در دانشکده های دانشگاههای آزاد اسلامی، دانشگاههای دولتی، دانشگاههای جامع علمی کاربردی، دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه سوره (رشته های تولید رادیویی، تولید تلویزیونی، انیمیشن، خبرنگاری، روابط عمومی، تبلیغ و ارتباط فرهنگی، روزنامه نگاری، مدیریت رسانه، عکاسی خبری، رفتار اجتماعی و افکار سنجی، فرهنگ و ارتباطات) چنانچه علاقمند به کار رسانه ای درباره هریک از قالب-های رسانه ای فوق باشند، می توانند به عنوان پروژه دانشگاهی، با ذکر دوره تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) و نام استاد راهنما یا استاد پروژه آثار دانشجویی خود را درباره موضوعات جشنواره با نامه رسمی گروه آموزشی دانشکده برای دبیرخانه ارسال کنند.
۴. مقررات جشنواره:
۴.۱. به برگزیدگان آثار افزون بر جایزه نقدی و لوح تقدیر، تندیس طلایی جشنواره و به شایسته تقدیر افزون بر جایزه نقدی لوح اهدا می شود.
۴.۲. شرکت همه فعالان رسانهای کشور و دانشجویان حوزه رسانه در این جشنواره آزاد است.
۴.۳. آثار ارسالی باید به حوزه مد و پوشش سایر مولفههای اثرگذار به این حوزه مرتبط باشند.
۴.۴. ارسال اثر در بخشهای مختلف جشنواره به منزله اعلام مالکیت معنوی توسط ارسال کننده است و در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله، آثار مورد نظر از جریان جشنواره حذف میشود.
۴.۵. آثاری میتوانند در جشنواره شرکت کنند که از تاریخ ۳۰/۰۶/۱۳۹۵ تا ۳۰/۱۱/۱۳۹۶ تولید و پخش رسانهای و یا چاپ شده باشند. ارائه گواهی پخش و چاپ از رسانه های مربوطه الزامی است.
۴.۶. تکمیل فرم ثبت نام در سامانه جشنواره یا ارسال به نشانی الکترونیکی برای هر شرکت کننده الزامی است.
۴.۷. هر شرکتکننده میتواند ۵ اثر را به سامانه جشنواره ارسال کند.
۴.۸. پس از داوری مقدماتی، آثار راه یافته به جشنواره در سامانه جشنواره اعلام خواهد شد.
۴.۹. به همراه آثار مکتوب، ارسال فایل آن به صورت word و pdf الزامی است.
۴.۱۰. ارسال آثار رادیویی، تلویزیونی و چند رسانه ای به صورت لوح فشرده الزامی است.
۴.۱۱. فایلهای عکس، کاریکاتور و داده نما با پسوند tiff یا jpg و با وضوح ۳۰۰ dpi و حداقل در ابعاد ۲۵ × ۲۰ باید ارسال شود. پس از اعلام راهیابی به جشنواره، ارائه نسخه اصل و چاپی اثر ضروری است.
۴.۱۲. اصل آثار مطبوعاتی مورد قبول است و در صورت نبود آن کپی اثر با تأیید و مهر و امضا رسمی روزنامه و خبرگزاری مورد تأیید است.
۴.۱۳. برای آثار بدون نام صاحب اثر یا آثاری که با نام مستعار چاپ شده باشد، در مرحله نهایی داوری نیازمند تأیید مدیر مسئول شبکه، نشریه یا خبرگزاری است.
۴.۱۴. آثار ارسالی به جشنواره عودت داده نخواهد شد.
۴.۱۵. از برگزیدگان و شایستگان جشنواره، طی مراسمی ارزنده تقدیر خواهد شد.
۵. گاهشمار جشنواره:
اعلام فراخوان: دهه دوم تیر ماه ۱۳۹۸
آخرین مهلت ارسال آثار: ۲۵/۶/۱۳۹۸
شروع داوری: نیمه اول مهر ماه ۱۳۹۸
ارسال دعوت نامه برای نامزدان دریافت جایزه: اواخر آبان ماه ۱۳۹۸
مراسم اختتامیه و اعلام نتایج و تقدیر از برگزیدگان: پائیز ۱۳۹۸
انتهای پیام/