مدیر پروژه واحد‌های سیار شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: امسال ۱۰۲ مگاوات برق به پاکستان و افغانستان از نیروگاه‌های برق حرارتی سیستان و بلوچستان صادر شده است.

ایران ۱۰۲ مگاوات برق به پاکستان و افغانستان صادر کردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محسن نیکبخت مدیر پروژه واحد‌های سیار شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در نیروگاه گازی ۲۵ مگاوات سراوان برگزار شد اظهار داشت: یکی از تصمیمات وزارت نیرو در راستای منویات مقام معظم رهبری در سال رونق تولید، تقویت و رفع مشکلات و کسری تولید برق شبکه استان سیستان و بلوچستان است که این امر در دستور کار شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی قرار گرفته است.

مدیر پروژه واحد‌های سیار شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی ادامه داد: حداکثر نیاز مصرف سیستان و بلوچستان در سال گذشته حدود هزار و ۴۴۹ مگاوات بوده، اما تراز تولید ۲۸۵ مگاوات بوده که پیش بینی می‌شود در صورت عدم مدیریت مصرف تا سال ۱۴۰۵ نیاز مصرف به ۲ هزار و ۴۵۰ مگاوات رشد خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بالاترین مقدار مصرف امسال تاکنون هزار و ۵۱۰ مگاوات بوده است تصریح کرد: احتمالا این رقم پیک شبکه خواهد بود که تولید واحد‌های موجود در استان یک هزار و ۲۳ مگاوات و تراز تولید منفی ۴۸۷ مگاوات بوده که کسری تولید از شبکه سراسری تامین و در استان خاموشی نداشته ایم.

وی عنوان کرد: ظرفیت اسمی نیروگاه‌های منسوب به استان هزار و ۵۵۴ مگاوات است که توان تولیدی آن‌ها در پیک با توجه به شرایط منطقه و ارتفاع از سطح دریا و درجه حرارت هزار و ۶۶ مگاوات است.

وی با اشاره به اینکه نیرو‌های فوق با ضریب آمادگی ۹۶ درصد آمادگی تولید داشته‌اند عنوان کرد: تبادل انرژی امسال ۴۸۷ مگاوات بوده که صادرات به پاکستان و افغانستان نیز داشته ایم.

نیکبخت قابلیت نصب سریع در کمتر از سه ماه، استفاده از فضای حداقلی، انطباق‌پذیری سوخت، وارد مدار شدن سریع و قابلیت حمل و پرتاب بودن را از ویژگی‌های واحد‌های سیار عنوان کرد.

وی گفت با توجه به محدود بودن ظرفیت سوخت مایع این گونه واحد‌ها ۶۰ تانکر ۳۰ هزار لیتری به دلیل جابه‌جایی سریع مدیریت و تامین به موقع سوخت مایع را می‌طلبد که در شهر سراوان به دلیل شرایط خاص منطقه بسیار این امر با مشکل مواجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر راه اندازی یک واحد نیروگاهی ۴۰ مگاواتی در شهر زاهدان و یک واحد نیروگاه ۲۵ مگاواتی در شهر سراوان با قید اولویت و فوریت در پیک سال ۹۸ به سرانجام رسیده و وارد مدار تولید شبکه سراسری کشور شده است.

نیکبخت از احداث ۲ بلوک ۴۸۶ مگاواتی نیروگاه سیکل ترکیبی (دولتی و خصوصی) ظرفیت ۹۷۲ مگاوات در شهر زاهدان، احداث بخش بخار نیروگاه خصوصی چابهار به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، احداث بخش بخار نیروگاه دولتی ایرانشهر به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با انجام مناقصه بین المللی به عنوان طرح‌های در دست اجرای این شرکت در استان نام برد.

وی گفت: با توجه به پتانسیل مناسب جغرافیایی منطقه و استان احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر برای تامین بخشی از نیاز‌های آینده برق میتواند راه گشا باشد.

انتهای پیام/ع

ظرفیت اسمی نیروگاه‌های منسوب به استان هزار و ۵۵۴ مگاوات است

برچسب ها: وزارت نیرو ، شرکت برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.