مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان به تشریح برنامه‌های دهه کرامت در استان پرداخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  حجت‌الاسلام جلیل علی‌نژاد، مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان گفت: برنامه‌های دهه کرامت و زیر سایه خوزشید استان با حضور خادمان آستان قدس رضوی در ۲۸ شهرستان و ۱۳ منطقه اهواز در قالب ۱۱۰ جشن و مراسم برگزار می‌شود که پایه تمام جشن‌ها نیز به‌صورت مردمی است.

وی  بابیان اینکه به‌طور ویژه به جشن‌های مخصوص دختران توجه داریم افزود: عیادت از بیماران ۳۰ بیمارستان، حضور در زندان ها، دیدار با کارآفرینان برتر استان و بازدید از کارگاه‌های ممتاز اقتصادی طبق شعار سال، دیدار با خانواده شهدا، اهدای جهیزیه به خانواده‌های نیازمند مناطق سیل زده و برگزاری جشن ازدواج رضوی برای زوج‌های نیازمند ازجمله برنامه‌های این دهه است.

علی‌نژاد عنوان کرد: آستان قدس رضوی در زمان سیل نیز بیش از ۶۰۰ رأس گوسفند به مناطق مختلف ارسال کرد؛ همچنین در این مدت توسط خیران اقدامات درمانی و فرهنگی انجام شد و قرار است آستان قدس رضوی در امر بازسازی منازل سیل‌زدگان نیز نیز مشارکت داشته باشد.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان ادامه داد: با همکاری شهرداری اهواز در منطقه مندلی یک قطعه زمین تهیه کرده و یک مجموعه چند منظوره فرهنگی، ورزشی، آموزشی و درمانی در زمینی به مساحت یک هکتار و زیربنای پنج هزار و ۵۰۰ متر می‌سازد.

این مقام مسئول با اشاره به اعزام زائران به مشهد مقدس گفت: تاکنون نزدیک به ۱۴ هزار زائر اولی از استان با همکاری استانداری، سپاه پاسداران، خیران و کمیته امداد امام خمینی (ره) توسط دفتر آستان خوزستان راهی مشهد مقدس شده‌اند.

شعار امسال دهه کرامت خدمت کریمانه و مهربانی به رسم اهل بیت (ع)  است

حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان بیان داشت: کاروان نمادین حضرت معصومه (س) با عنوان سفیران کریمه در دهه کرامت به استان سفر می‌کنند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص جشن های دهه کرامت تصریح کرد: مقام معظم رهبری در برگزاری جشن‌های دهه کرامت به مردمی بودن این مراسمات تأکید دارند و شعار امسال دهه کرامت خدمت کریمانه و مهربانی به رسم اهل بیت (ع) است.

همت‌پور افزود: برگزاری شب شعر با عنوان حرم تا حرم در ۱۹ شهرستان استان و جشن ویژه دختران و بانوان با عنوان جشن دختران فاطمی و معصومی با حضور ائمه جمعه و نمایندگان، ولی فقیه در خوزستان به‌ویژه مناطق سیل‌زده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.