آغاز لایروبی اسکله های صیادی، تا سه ماه دیگر

معاون اداره کل شیلات استان خوزستان گفت:لایروبی اسکله های مرزی آبادان، اروندکنار و چوئبده تا سه ماه آینده شروع می شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،دانش مهر معاون اداره کل شیلات استان خوزستان شامگاه گذشته  از اختصاص اعتبارات ملی به لایروبی اسکله های صیادی آبادان خبر داد و گفت: منطقه آزاد اروند در مقطعی حین اجرای این پروژه به مشکل برخورد و کار را متوقف کرد اما بی شک توسعه بندر صیادی آبادان پروژه اصلی ماست و ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در این زمینه نیاز است.

وی  از ایجاد تفاهم‌نامه با صندوق توسعه ملی به منظور اختصاص تسهیلات به طرحهای صیادی خبر داد و ادامه داد: این تسهیلات با بهره پایین و بدون سود پرداخت خواهد شد.

معاون اداره کل شیلات استان خوزستان در پاسخ به این سوال که برای صیادانی که به صورت غیرمجاز به صید و صیادی می پردازند چه محکومیتی در نظر گرفته می‌شود افزود: با صیادان متخلف به صورت قاطع و قانونی برخورد خواهد شد و به صورت خاص به مدت سه ماه از صید و صیادی محروم می شوند.

دانش مهر از اختصاص برنامه‌های جایگزین صید سنتی و پرورش ماهی خبر داد و گفت: در تلاشیم همه پروژه‌ها را به سوی آبزی‌پروری سوق دهیم تا میزان صید از رودخانه ها کمتر شود.

وی با بیان اینکه نحوه سوخت رسانی به شناورهای صیادی بر اساس فرمول فائو اختصاص می‌یابد ادامه داد: با توجه به میزان کار صیادان معادل ۱۲ ساعت صیادی در طول شبانه روز و بر اساس قدرت موتور شناورها میزان سوخت مورد نظر به شناورها تعلق خواهد گرفت.

فعالیت ۲۱۴ مزرعه پرورش میگو، رهاسازی ۵۴ هزار بچه میگو در مزارع پرورشی، احداث سازه های دریایی و پیگیری بیمه مشاغل سخت از دیگر مباحثی بود که معاون اداره کل شیلات استان خوزستان در این برنامه مطرح کرد.

انتهای پیام/ د

اختصاص اعتبارات ملی به لایروبی اسکله های صیادی

برچسب ها: لایروبی ، تفاهم نامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.