خداوند همیشه بندگانش را مشمول رحمت قرار می دهد اما در یک مورد خاص،دوازده برکت و رحمت الهی به خانه بندگانش نازل می کند که در ادامه می خوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،در روایات و احادیث بسیاری در خصوص آثار برکت و جایگاه و منزلت دختران سفارش شده است که در این گزارش به گزیده‌ای از احادیث و سخنان گوهر بار پیامبر اکرم (ص) می‌پردازیم.

دختران قدمگاه ملائکه برای پدر و مادر/ آتش جهنم چگونه بر پدر و مادر سرد می‌شود؟

 

خانه‌ای که در آن دختر زندگی کند هر روزدوازده برکت نازل می‌شود

پیامبر اسلام (ص) در خصوص جایگاه و منزلت دختر می‌فرمایند: دختران مایه برکت هستند، شخصی که دارای یک فرزند دختر باشد خدای متعال کمک کار و معین او بوده و برکت و مغفرتش را شامل او خواهد ساخت، در هر روز دوازده برکت و رحمت الهی بر خانه‌ای که در آن دختران زندگی می‌کنند نازل می‌ شود و آن منزل مورد زیارت و دیدار ملائکه قرار می‌گیرد و آن ملائکه برای پدر آن دختران- در هر روز و شب- ثواب عبادت یک سال را در نامه عمل او می‌نویسند.

دختران قدمگاه ملائکه برای پدر و مادر/ آتش جهنم چگونه بر پدر و مادر سرد می‌شود؟

رسول اکرم (ص) در خصوص توجه ویژه خداوند به دختران فرموده اند: در هر روز دوازده برکت و رحمت الهی بر خانه‌ای که در آن دختران زندگی می‌کنند نازل می‌شود و آن منزل مورد زیارت و دیدار ملائکه قرار می‌گیرد و آن ملائکه برای پدر آن دختران، در هر روز و شب، ثواب عبادت یک سال را در نامه عمل او می‌نویسند.

نبی اکرم (ص) درباره منزلت دختران بیان کردند: دختران باقیات صالحات بشمار می‌آیند، مایه بشارت هستند، شخصی که دارای یک فرزند دختر باشد این دختر برای او بهتر است از هزار حج و بهتر است از هزار جهاد در راه خداو بهتر است از قربانی هزار شتر و بهتر است از هزار میهمانی دادن.

دختران قدمگاه ملائکه برای پدر و مادر/ آتش جهنم چگونه بر پدر و مادر سرد می‌شود؟

پیامبر (ص) فرموده اند: شخصی که دارای سه دختر باشد. مسئولیت جهاد و تکالیف سنگین و شاق از دوش او برداشته می‌شود، بهترین فرزندان شما دختران هستند، دختران فرزندان خوب و نیکویی هستند زیرا آن‌ها مایه خوشی و انس هستند و از شما پرستاری می‌کنند.

دختران قدمگاه ملائکه برای پدر و مادر/ آتش جهنم چگونه بر پدر و مادر سرد می‌شود؟

حضرت محمد مصطفی (ص) می‌فرماید: رافت و مهربانی خدای عز وجل نسبت به دختران بیشتر از پسران است، شخصی که دارای یک فرزند دختر باشد خدای متعال کمک کار و معین او بوده و برکت و مغفرتش را شامل او خواهد ساخت، شخصی که یک فرزند دختر داشته باشد و آن دختر را به نیکی تربیت کند و به نیکی آموزش دهد و از نعمت‌هایی که خداوند به او کرامت فرموده بر آن دختر ارزانی دارد این کار موجب دوری او از آتش شده و به منزله سپری از عذاب جهنم است، شخصی که دارای فرزند دختر است و به آن دختر آزار نرسانده و او را مورد توهین قرار نداده و فرزند پسرش را بر او ترجیح ندهد. خدای متعال چنین شخصی را وارد بهشت می‌ کند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار