سازمان عفو بین‌الملل دولت آمریکا را به آزار و اذیت حامیان مهاجران و پناهجویان در مرز‌های این کشور متهم کرد.

عفو بین الملل: دولت ترامپ حامیان مهاجران را در مرز‌ها آزار و اذیت می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، درست چند روز پیش از آغاز جشن آزادی و استقلال آمریکا در چهارم ماه جولای، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار گزارشی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را متهم به آزار و اذیت حامیان مهاجران در مرز‌های این کشور کرد.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد دولت ترامپ یک کمپین غیرقانونی را  با انگیزه‌های سیاسی برای ارعاب، تهدید و حتی تحقیقات قضایی علیه همه کسانی که از حقوق مهاجران و پناهجویان حمایت می‌کنند، به راه انداخته است.

یک مقام عفو بین‌الملل گفت آنچه برای این افراد، این مدافعان شجاع حقوق بشر، اتفاق می‌افتد این است که از سوی دولت آمریکا با خشونت به روش‌های مختلف روبه‌رو هستند. این مقام عفو بین‌الملل افزود آن‌ها مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و این راهی برای ساکت کردن آن‌ها در مقابل کاری است که انجام می‌دهند.

در گزارش عفو بین‌الملل آمده است وزارت امنیت میهن و وزارت دادگستری آمریکا مدافعان حقوق مهاجران را متهم به جرایمی از جمله توطئه، تقلب و قاچاق مهاجران و پناهجویان کردند. 

پیشتر نیز سازمان عفو بین‌الملل در واکنش به مرگ دلخراش پدر و دختر مهاجر السالوادوری در مرز آمریکا در حساب توئیتر خود نوشت: انتشار تصویر دلخراش مرگ یک کودک به همراه پدرش در مرز آمریکا باعث وحشت از سیاست‌های مهاجرتی دولت دونالد ترامپ شده است.

در این پیام توئیتری همچنین آمده است: این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که مقامات، سیاست‌های شرم آوری را اتخاذ می‌کنند و کودکان به اجبار دچار مشقت و رنج می‌شوند.

شایان ذکر است، کاروان‌های مهاجران غیرقانونی از کشور‌های آمریکای مرکزی از پاییز گذشته برای آغاز زندگی جدید راهی مرز‌های آمریکا شده‌اند. رئیس جمهور آمریکا در فوریه سال جاری میلادی، بحران مهاجران را یک وضع اضطراری ملی توصیف کرد و از مکزیک خواست بخشی از بودجه ساخت دیوار مرزی را متقبل شود. رئیس جمهور آمریکا برای سیاست‌های سختگیرانه خود در قبال مهاجران و پناهجویان موسوم به سیاست تحمل صفر مورد انتقاد شدید است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار