مناطق متقاضی انتقال و تشییع پیکر شهدای گمنام ، باید ابتدا نسبت به ساخت یادمان برای شهدا اهتمام ورزند در غیر این صورت امکان تحقق این امر وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سردار سرتیب دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست ستاد‌ احیاء امر به معروف و نهی از منکر و حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گناباد گفت: از این به بعد تنها شرط انتقال پیکر شهدای گمنام به شهرستان‌های متقاضی استان، ساخت یادمان در آنهاست.

وی ادامه داد: مناطق متقاضی انتقال و تشییع پیکر شهدای گمنام باید بعد از کسب موافقت، نخست نسبت به ساخت یادمان برای شهدا اهتمام ورزند در غیر این صورت امکان تحقق این امر وجود ندارد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: این برای ما قابل تحمل نیست که در برخی از مناطق  استان با گذشت چند سال از خاکسپاری شهدای گمنام در آن‌ها هیچ یادمانی برای این شهدا احداث نشده و تنها به سنگ مزاری برای شهیدان بسنده شده و از جمله این مناطق بخش کاخک گناباد است.
 
سردار  یوسفعلی زاده افزود : از مجموع بیش از ۳۰۰ شهید گمنام که تاکنون در ۹۵ نقطه  خراسان رضوی خاکسپاری شدند، ۶۵ نقطه دارای یادمان و ۳۰ منطقه فاقد یادمان است.

وی تصریح کرد: ۸۰ مدل طرح برای یادمان‌های شهدای گمنام توسط اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان با هزینه از ۵۰۰ میلیون ریال تا ۲۰ میلیارد ریال طراحی و تدوین شده است و شهرستان‌های متقاضی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: بیشتر جوانان رونالدو را به خوبی می‌شناسند، ولی نسبت به شناخت سرداران شهید و رشادت‌های آن‌ها شناخت و درک کافی ندارند و باید با بهره گیری از ظرفیت‌های بخش‌های گوناگون و فضای مجازی و کتب این جانفشانی‌ها و اقدامات شاخص در دفاع از سرحدات میهن اسلامی برابر دشمن متجاوز بعثی به مردم و جوانان انتقال یابد.
 
سردار  یوسفعلی زاده افزود : در حوزه نثر ادبی دفاع مقدس محدودیت وجود ندارد و هر منطقه می‌توان با استفاده از ظرفیت نویسندگان در این زمینه اقدام کرد.

وی با اشاره بر اهتمام بیشتر مسئولان و دست اندرکاران مدیریت شهری استان برای تبلیغ محیط شهری متناسب با مضامین دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت و گفت: باید راهبرد مقاومت منطبق با شاخصه‌های شهدا و ایثارگران در برابر ترفند‌های دشمنان در جامعه و بین نسل جوان گسترش یابد و معرفی شود و نگذاریم فرهنگ سازش برابر دشمن جایگزین فرهنگ مقاومت شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: تاکنون ۱۱۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و آثار منتخب در آیین اصلی جشنواره که شهریورماه سال جاری در مشهد برگزار می‌شود به نمایش در می‌آیند.

سردار  یوسفعلی زاده افزود : شهرستان‌های خراسان رضوی تا سال گذشته فاقد دفاتر فعال نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بودند و وظایف این بخش از طریق اداره کل مربوطه در مرکز استان پیگیری می‌شد، ولی از اسفندماه پارسال دفاتر نمایندگی در همه شهرستان‌های استان فعال و ۲۴ وظیفه برای آن‌ها ترسیم شده است.

ساخت یادمان معراجی ها در گناباد با دستور استاندار خراسان رضوی

سرهنگ پاسدار علی ابراهیم زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد گفت: تاکنون ۷۰۰ نفر در گروه طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان سازماندهی شده اند و ۴۵۰ نفر آموزش‌های لازم را فراگرفته اند و ۳۰۰ ضابط بسیجی هم برای انجام این فریضه آموزش دیدند.

وی ادامه داد: با توجه به پیشگامی گناباد در زمینه فعالیت‌های معراج شهدا در دوران دفاع مقدس در سطح کشور یادمان دائمی معراج شهدای این شهرستان با تاکید استاندار خراسان رضوی با عنوان معراجی‌ها احداث می‌شود.

حامد قربانی فرماندار گناباد گفت: ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس از ضرورت‌های مقابله با ترفند‌های دشمنان است و بر هم افزایی بخش‌های مختلف در این زمینه باید توجه کرد.

انتهای پیام//ف.س

برچسب ها: شهدا ، اخبار فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار