رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت:براساس قولی که دادیم قرار شد تا پایان سال کار ساخت مسکن های سیل زده را به اتمام برسانیم که سرقول‌مان هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم افتتاح نخستین واحد احداثی در مناطق سیل‌زده مازندران در جمع خبرنگاران، درباره روند ساخت مسکن در این مناطق گفت: براساس قولی که دادیم قرار شد تا پایان سال کار ساخت این منازل را به اتمام برسانیم که سرقول‌مان هستیم، ولی در استان مازندران این روند قبل از پایان سال و خیلی سریع‌تر به اتمام می‌رسد که امیدواریم در سایر استان‌ها همانند مازندران انجام شود.
 
وی افزود: سهمیه تسهیلات به مناطق سیل‌زده در مرحله نخست آنچه که تامین اعتبار کردیم برای ۷۰ هزار واحد است که ۳۰ هزار واحد احداثی و ۴۰ هزار واحد تعمیراتی بوده که در کنار این سهمیه برای ۴۲ هزار واحد معیشتی با مجموع اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی تامین شده است.

تابش با اشاره به اینکه تاکنون یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سراسر کشور به بانک‌ها معرفی شد، افزود: به تدریج قرارداد‌ها در حال منعقد شدن است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه این روز‌ها قرارداد‌ها خیلی سرعت بیشتری گرفته است، تصریح کرد: در طول هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم با اقدامات خوب بانک‌ها روند تسریع یافته که اگر به همین شکل طی دو هفته آینده پیش رودهمه این واحد‌ها را به بانک معرفی می‌کنیم و قرارداد‌ها منعقد می‌شود.

این مسؤول اضافه کرد: همچنین در زمینه مبالغ بلاعوض حدود ۱۵۰ میلیارد تومان پرداخت کردیم و بقیه نیز قابل پرداخت است.

تابش با اشاره به توزیع مصالح و تامین نیروی کار در مناطق سیل‌زده، بیان کرد: همچنین استانداران تسهیلاتی در زمینه صدور پروانه رایگان قرار دادند که با نظارت رایگان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام است.

وی با اعلام اینکه حق انتخاب را به عهده مردم گذاشتیم که کار گسترده مردمی بوده است، اظهار کرد: این اقدامات در ۲۱ استان کشور پراکنده است که به خوبی دارد مدیریت می‌شود؛ با وجود اینکه مدیریت کار‌های پراکنده بسیار سخت است، ولی وقتی که مردم پای کار باشند همه کار‌ها ساده می‌شود به این صورت که فردی خودش توانایی ساخت دارد پیمانکار را خودش انتخاب می‌کند در غیر این صورت بنا توسط سپاه، کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و یا بنیاد مسکن احداث می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور یادآور شد: امیدواریم مردم از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده و آن‌هایی که نیامدند عقد قرارداد کنند و در مدت زمانی مشخص کارشان را به انجام برسانند.

تابش با تاکید بر اینکه زمان گذاشتن روی کار مردمی خیلی کار پیچیده‌ای است باید مردم حضور داشته باشند تا ما بتوانیم مدیریت کنیم، افزود: فکر می‌کنیم تا یک ماه آینده کل کار‌های تعمیراتی را به اتمام برسانیم.

وی با اعلام اینکه این مهم در استان مازندران به همت مسؤولان و نیرو‌های مردمی پای کار خیلی خوب مدیریت شد، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود بیشتر واحد‌های تعمیراتی تا مرداد ماه به پایان برسد.

تابش در پایان خاطرنشان کرد: با تامین اعتبار برای روستا‌های آسیب‌دیده در زمینه اجرای طرح هادی روستایی و ایمن‌سازی روستا در مقابل سیل اعتبارانی در نظر گرفته شده که ۳۰ میلیارد تومان سهم مازندران است که باید با نظارت استانداری مازندران پیگیری شود.


انتهای پیام/س
 

پایان امسال پایان ساخت منازل خسارت دیده از سیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار