۱۵ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان آستانه‌اشرفیه رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ عیسی روشن‌قلب، فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه گفت: برابر گزارش‌های مردمی از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستا‌های این شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران انتظامی ضمن هماهنگی قضایی با همکاری اداره منابع طبیعی از این محل بازدید کردند، افزود: در این بازدید ۱۵ هزار متر از اراضی ملی که توسط متهم با بلوک و سیمان از طریق دیوار کشی تصرف شده بود، به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور نسبت به جمع آوری کلیه آثار تجاوز اقدام شد.

فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه متصرف هیچ گونه مدارکی دال بر مالکیت این اراضی در اختیار نداشت، تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش زمین متصرفی ۶ میلیارد ریال برآورد شده است که متهم ۵۹ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ روشن‌قلب با تاکید بر حفظ بیت‌المال به عزم راسخ پلیس و دستگاه قضایی در برخورد با پدیده زمین خواری اشاره کرد و به منظور حفظ و حراست از اراضی ملی که متعلق به همه مردم و نسل آینده است از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه دخل و تصرف در منابع ملی مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

رفع تصرف ۱۵ هزار متر از اراضی ملی در آستانه‌اشرفیه

برچسب ها: منابع طبیعی ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.