رئیس اداره ی نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی خراسان جنوبی نسبت به مصرف تخم مرغ های فاقد هویت هشدار داد.

ملکی رئیس اداره‌ی نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: سازمان دامپزشکی با نظارت دقیق و کنترل واکسیناسیون در واحد‌های مجاز مرغداری بر مصرف تخم مرغ‌هایی که مشخصات تولید کننده، تاریخ تولید و مصرف آن مندرج باشد تاکید می‌نماید.

وی افزود: مراکز عرضه‌ی تخم مرغ باید دارای امکانات و تجهیزات برودتی مناسب از جمله یخچال‌های ویترینی با برودت صفر تا ۴ درجه جهت نگهداری و عرضه‌ی تخم مرغ باشد.

ملکی با اشاره به تخلفات بهداشتی در خصوص عرضه‌ی تخم مرغ بیان کرد: تغییر یا مخدوش نمودن تاریخ تولید و مصرف، عدم رعایت برودت وعرضه‌ی تخم مرغ خارج از یخچال، عرضه وفروش تخم مرغ بسته بندی تاریخ منقضی از جمله تخلفات بهداشتی در این حوزه محسوب می‌شود.

رئیس اداره‌ی نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اعلام کرد: بلافاصله پس از خرید تخم مرغ آن را به یخچال منتقل نموده و به منظور ورود میکروب از طریق منافذ بازموجود، از شستشوی تخم مرغ خودداری شود.

وی تاکید کرد: سطح پوسته‌ی خارجی تخم مرغ باید تمیز، عاری از هرگونه آلودگی، ترک خوردگی و شکستگی باشد و هرچه جدا کردن پوسته مشکل‌تر و زرده تخم مرغ در مرکزواقع باشد، نشان از تازه بودن تخم مرغ آب پز می‌دهد.

انتای پیام / ط ا

نظارت دقیق و واکسیناسیون منظم واحد‌های مجاز مرغداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.