۲۰ درصد آثار بخش اسلامی موزه ملی ایران مربوط به اردبیل است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بیش از ۲۰ درصد از اشیای برجسته بخش اسلامی موزه ملی ایران باستان به استان اردبیل اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: در حالیکه استان اردبیل کمتر از ۲ درصد خاک کشورمان را به خود اختصاص داده است بیش از ۲۰ درصد از اشیای برجسته موزه اسلامی ایران باستان مربوط به استان اردبیل است.

وی افزود: این موضوع نشان دهنده غنای عمیق فرهنگی و تاریخی اردبیل بوده و گویای نقش پررنگ اردبیل در تبیین مذهب شیعه به عنوان دین رسمی کشور در دوران صفویه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: با توجه به اینکه موزه‌ها ویترین میراث فرهنگی و تاریخی مناطق هستند ضروری است نسبت به تبیین جایگاه موزه‌ها در بین مردم اقدام کرد.

فلاحی با تاکید به اینکه موزه‌ها زبان گویای تاریخ و تمدن و آداب و رسوم سنتی مردم هستند، تصریح کرد: در خود استان اردبیل برنامه‌ریزی گسترده جهت کیفی سازی موزه‌ها و همچنین توسعه کمی در دستور کار است.

وی با اشاره به ضرورت راه اندازی موزه‌های تخصصی گفت: علاوه بر برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی ضروری است بخش خصوصی نیز در پیاده‌سازی موزه‌ها مشارکت داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: راه‌اندازی چند موزه به ویژه در خانه‌های تاریخی برنامه ریزی شده و همچنین از مشارکت مجموعه‌داران در راه‌اندازی موزه‌ها حمایت می‌شود.

انتهای پیام/ع

موزه‌ها ویترین میراث فرهنگی و تاریخی مناطق هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.