رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد گفت: استخراج مواد معدنی از معادن شهرستان مهاباد ۳۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، صادق قادری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد گفت: در سه ماهه نخست امسال ۵۵ هزار و ۲۹۵ تن انواع مواد معدنی از معادن این شهرستان استخراج شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ نوع ماده معدنی از معادن این شهرستان استخراج می‌شود، افزود: مهمترین و بیشترین مواد استخراج شده به ترتیب شامل سنگ لاشه آهکی به میزان ۲۲ هزار تن و سنگ‌های آهن و سیلیس هر کدام به میزان ۱۲ هزار تن است.

قادری، با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد کل باریت کشور به عنوان ماده مؤثر در صنعت نفت در مهاباد تولید می‌شود، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و ۲۲۰ تن سنگ باریت نیز از ۱۴ معدن فعال مهاباد استخراج شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۲۷ معدن فعال و ۳۰ معدن غیرفعال و ۱۳ معدن سلب فعالیت در این شهرستان وجود دارد که ۲۴۲ نفر به طور مستقیم و بیش از ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در آن‌ها مشغول به کار هستند.

قادری گفت: امسال سه پروانه بهره برداری برای معادن صادر شده و علاوه بر این امسال نه پرونده اکتشاف نیز پس از تکمیل مراحل آن برای صدور پروانه بهره برداری به مرکز استان ارسال شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد اضافه کرد: هم اکنون ۱۸ واحد فناوری مواد معدنی در این شهرستان فعال است که ۴۰ درصد کل مواد استخراجی را فرآوری می‌کنند.

۱۲ نوع ماده معدنی از معادن شهرستان مهاباد استخراج می‌شود که سنگ باریت، تراورتن، مرمریت و سیلیس از مهمترین آنهاست.

انتهای پیام/ج

افزایش  استخراج از معادن شهرستان مهاباد

برچسب ها: معدن ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.