روزنامه فلسطینی القدس العربی از بازدید یک مقام صهیونیست از مسجدی در ابوظبی به شدت انتقاد کرد.

اسرانتقاد از بازدید مقام صونیست از مسجدی در ابوظبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه القدس العربی با انتقاد از بازدید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از مسجد زاید در ابوظبی این اقدام را توهین به اعراب و مسلمانان دانست.
این روزنامه نوشت: در میان سکوت کامل خاندان زاید، یسرائیل کاتس وزیر امور خارجه رژیم رژیم صهیونیستی به عکس‌هایی افتخار می‌کند که در نقاط مختلف مسجد شیخ زاید در ابوظبی انداخته است. این وزیر رژیم صهیونیستی برای حضور در کنفرانس محیط زیست سازمان ملل به امارات سفر کرده است و شاید اگر ابوظبی سکوت خود را بشکند بهانه اش همین کنفرانس سازمان ملل باشد، اما چرا باید در مسجدی قدم بگذارد که بنیانگذار امارات آنجا دفن شده است؟ مقامات امارات چگونه این واقعیت را نادیده گرفتند که بازدید این وزیر رژیم صهیونیستی اهانتی مضاعف به اعراب و مسلمانان به شمار می‌رود نه فقط به اماراتی‌ها، زیرا زمانی این اتفاق افتاده است که مقامات رژیم اشغالگر عملیات حفاری تونل شهرکی را در کنار قدس اشغالی آغاز کرده اند.
وزارت خارجه اسرائیل به راحتی خبر این سفر را علنی و در بیانیه‌ای اعلام کرد کاتس با یک مقام ارشد اماراتی دیدار و راه‌های تقویت روابط اقتصادی را با او بررسی کرد.
کاتس خود نیز تصریح کرد: توسعه روابط با امارات در زمینه‌های فناوری، انرژی، کشاورزی و مدیریت آب با مسئول اماراتی بررسی شد، اما در عین حال این مسئله را پنهان کرد که پرونده‌های مهمتری از جمله همکاری امنیتی و اطلاعاتی بین دو طرف مطرح شده است.
این روابط در گذشته محرمانه و در چارچوب سفر نیرو‌های امنیتی و نظامی صورت می‌گرفت، اما پس از اینکه موساد سال ۲۰۱۰ توانست محمود المبحوح از رهبران حماس را در دبی ترور کند روابط تل آویو و ابوظبی توسعه یافت.

اما اکنون این روابط علنی شده است و کاتس سومین مسئول اسرائیلی است که از اکتبر گذشته تا کنون به امارات سفر کرده است. اخیرا هم وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرد یوسی کوهن مدیر موساد به منظور زمینه سازی برای حضور رژیم اشغالگر در نمایشگاه دبی اکسپو ۲۰۲۰ با برخی مقامات ارشد امارات در تماس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار