به مناسبت سالروز شهادت سرنشینان هواپیمای ایرباس؛

شناگران کرمانی عازم قشم شدند

دو شناگر کرمانی به مناسبت سالروز شهادت سرنشینان هواپیمای ایرباس، در قالب کاروان شنای جانبازان و معلولین منتخب کشور، مسیر دو کیلومتری بین دو جزیره قشم تا محل سقوط هواپیمای این عزیزان را شنا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عظمت خلیج همیشه فارس از شهد‌ای هواپیمای ایرباس و از شهد‌ای جنگ تحمیلی است، بر این اساس از ۱۹ سال پیش، کاروان شنای جانبازان و معلولین منتخب کشور با عنوان کاروان شنای میثاق با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی راه اندازی شد و هر ساله به مناسبت ۱۲ تیرماه، سالروز شهادت سرنشینان هواپیمای ایرباس، مسیر دو کیلومتری بین دو جزیره قشم تا «محل سقوط هواپیمای این عزیزان» را شنا می‌کنند.

در همایش امسال سید شورش دلپسند و ابراهیم محمدزاده دو شناگر توان‌یاب و برجسته کرمانی نیز حضور دارند.

با توجه به سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا در آب‌های خلیج همیشه فارس، برنامه امسال با شور و شوق بیشتری برگزار می‌شود و شناگران با ضایعات مختلف جانبازی اعم از نخاعی، قطع عضو، بصیر از استان‌های استان فارس، اراک، البرز، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اردبیل، کرمان، مرکزی، اصفهان و تعدادی از خانواده های این شهدا از سیستان و بلوچستان برای حضور در برنامه اعلام آمادگی کرده اند.

شناگران امسال نیز مطابق سال‌های قبل، صبح امروز چهارشنبه ۱۲ تیرماه ۱۳۹۸ بعد از نماز صبح، از اسکله کند الو جانبازان به آب زدند و طی مسیر حدود دو کیلومتری به جزیره هنگام رسیدند، سپس همراه با رژه قایق‌های نیروی دریایی، محل شهادت آن عزیزان را گلباران کردند.

نوزدهمین دوره شنای جانبازان، یادواره شهدای خلیج همیشه فارس از ۱۰  تیر جاری آغاز شده است و تا ۱۳ همین ماه در جزیره قشم ادامه دارد.

این برنامه با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم، نیروی دریایی و نیروی مقاومت بسیج سپاه شهرستان قشم برگزار می‌ شود.

انتهای پیام/ب

۲ شناگر کرمانی در نوزدهمین دوره شنای جانبازان در خلیج فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار