طرح توسعه امام‌زادگان جعفر و ابوالحسن آغاز شد

رئیس اداره اوقاف بروجرد گفت: ۱۵۰ موقوفه متصرفی با یک‌هزار و ۴۰۰ رقبه در این شهرستان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حجت‌الاسلام علی ارکبان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: ۱۵۰ موقوفه متصرفی با یک‌هزار و ۴۰۰ رقبه در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، آموزشی، اداری، تجاری و بهداشتی در بروجرد وجود دارد.

ارکبان با اشاره به وجود ۱۶ موقوفه غیر متصرفی با ۱۴۰ رقبه در بروجرد عنوان کرد: در این شهرستان همچنین ۱۵ بقعه امام‌زاده و ۳۰۸ مسجد وجود دارد.

وی اجرای طرح توسعه امامزادگان ابوالحسن و جعفر علیهم‌السلام را از برنامه‌های این اداره برشمرد و بیان کرد: یک مجتمع فرهنگی مذهبی در بخش‌هایی از املاک آزادشده حریم امام‌زاده جعفر (ع) احداث می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد در خصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی اداره اوقاف افزود: اجرای طرح‌های آرامش بهاری، نشاط معنوی، ضیافت الهی، بصیرت عاشورایی و یاس نبوی از جمله این برنامه‌ها است.

ارکبان ادامه داد: در حوزه قرآنی نیز هر ساله طرح تربیت حافظان قرآن برگزار شده و برگزیدگان در رشته‌های حفظ، روخوانی، تجوید، قرائت و اذان به مسابقات استانی و کشوری راه می‌یابند.

وی با اشاره به وجود برخی موقوفات مجهول در این شهرستان گفت: در راستای احیای این موقوفات ۶ موقوفه کشف شده و این روند ادامه دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد از سنددار کردن موقوفات به عنوان یکی از ادله‌های اثباتی در محاکم قضایی یاد و بیان کرد: بر این اساس طی سال‌های اخیر ۱۴۰ موقوفه سنددار شده و تعداد زیادی نیز در دست اقدام است.

ارکبان عنوان کرد: از سویی با هدف سرمایه‌گذاری در موقوفات فاقد درآمد، بخش‌هایی از این موقوفات به واحد‌های تجاری و مسکونی تبدیل شده‌اند.

وی بیان  کرد: در بلوار امام و امام‌زاده جعفر (ع) طرح سرمایه‌گذاری در حوزه تجاری و کارگاهی و تجاری-آموزشی اجرا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد افزود: در مواردی که اجاره موقوفات با شرایط روز سازگاری نداشته، اجاره‌ها به نرخ عادله روز محاسبه و تبدیل شده است.

انتهای پیام/ر

وجود ۱۵۰ موقوفه متصرفی در بروجرد

برچسب ها: سازمان اوقاف ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.