به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فریبا مرادی در این جلسه که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور حامد شمس مدیر کل دفتر روابط عمومی برگزار شد، با تاکید بر اجرای طرح تحول در پست و لزوم اطلاع رسانی صحیح و آشناسازی کارکنان با این طرح، روابط عمومی را از بخشهای مهم اجرا و پیاده سازی این طرح خواند.
وی با بیان اینکه توانمندی برقراری ارتباط مهمترین شاخص روابط عمومی موفق است، عنوان کرد: در شرایط حاضر که سرعت تغییرات و تحولات فناوری فزاینده و پرشتاب است، واحد روابط عمومی به عنوان مجموعهای با ماهیت ارتباطی، باید برای بقا و بالندگی سازمان بیش از سایرین، یادگیری قواعد حاکم بر مجموعه را دنبال کند.
مرادی افزود: روابط عمومی باید بر محور اخلاق مداری، مشارکت مداری همراه با ایده پردازی و خلاقیت حرکت کند تا بتواند در راستای کمک به اثربخشی سازمان؛ خود را با تحولات منطبق کند و پاسخگوی افکار عمومی باشد.
راهبر دفتر روابط عمومی، فضای مجازی را فضایی شبکهای خواند که روابط عمومیها میتوانند به منظور تقویت نام و نشان، اطلاع رسانی ارزشهای سازمانی و خدمات از آن بهره بگیرند.
وی با اشاره به اینکه حضور در این فضا برای روابط عمومیها بدون چالش نیست و گاهی واقعیتها در معرض تحریف قرار میگیرد، ا ضافه کرد: کارکنان روابط عمومی باید با فراگیری آموزشهای لازم دانش خود را به منظور فراگیری سواد رسانهای و سواد دیجیتال ارتقا دهند تا بتوانند در تقویت اعتبار سازمان اثرگذار باشند.
عضو هیئت مدیره در ادامه با تاکید بر اینکه نگاه مدیران به حوزه روابط عمومی باید مدبرانه و هوشمندانه باشد، از کارکنان این حوزه خواست با بکارگیری تخصص و دانش لازم، از تفکر سنتی فاصله گرفته و نگاه جدید خود را با خلاقیت و کار تیمی در سرتاسر سازمان تسری دهند.
انتهای پیام/