نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در یزد گفت: ۱۷ هزار و ۹۸۸ داوطلب در بزرگترین رقابت علمی همزمان با سراسر کشور در استان یزد شرکت کردند.

سید محسن میرحسینی نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  با اشاره به اینکه امروز پنجشنبه و فردا جمعه ، بزرگترین ماراتن علمی کشور برگزار خواهد شد، گفت:  امسال ۱۷ هزار و ۹۸۸ داوطلب در استان یزد در کنکور سراسری شرکت خواهند کرد که ۵۹ درصد از داوطلبان امسال را بانوان و ۴۹ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در آزمون سراسری امسال داوطلبان نظام آموزشی ۳-۳-۶ نیز شرکت می‌کنند که ۵۶ درصد داوطلبان کنکور استان را تشکیل می‌دهند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در یزد ادامه داد: تعداد داوطلبان کنکور امسال نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

میرحسینی با اشاره به اینکه کنکور سراسری روز‌های امروز پنجشنبه ۱۳ و فردا جمعه ۱۴ تیرماه در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد، گفت: امروز پنجشنبه، داوطلبان رشته‌های علوم انسانی، علوم ریاضی و عصر این روز، داوطلبان رشته هنر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در یزد گفت: همچنین صبح روز جمعه آزمون رشته تجربی و عصر این روز آزمون زبان خارجه برگزار خواهد شد.

میرحسینی افزود: با توجه به اینکه ساعت شروع آزمون‌ فردا  ۱۵:۳۰ برگزار می‌شود داوطلبان باید نیم ساعت قبل از برگزاری آزمون در محل حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: داوطلبان باید به همراه خود کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی عکس دار داشته باشند و از به همراه داشتن کتاب، جزوه و وسایل ارتباط جمعی از جمله تلفن همراه و ساعت هوشمند خودداری کنند.

لازم به ذکر است:در ۲۵ سال گذشته دانش آموزان یزدی به صورت متوالی بیشترین میزان قبولی در دانشگاه و موسسات آموزش عالی را به نسبت جمعیت کسب کردند.

انتهای پیام/ی

رقابت علمی داوطلبان یزدی  همزمان با سراسر کشور آغاز  شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار