همزمان با ایام دهه کرامت جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر طی ۳ روز و هفته فرهنگ رضوی نیز در تمام روز‌های این ایام برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه دهه کرامت امسال با شعار محوری خدمت کریمانه و مهربانی به‌رسم اهل‌بیت در خراسان شمالی شروع به‌کار کرده است، گفت: دهه کرامت امسال با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و با توجه ویژه به مباحث کودکان در این دهه ۴۰۰ عنوان برنامه و یک هزار و ۵۰۰ بسته فرهنگی در مساجد توزیع می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در خصوص زمان آغاز برنامه‌های دهه کرامت در استان عنوان کرد: مراسمات دهه کرامت روز پنج‌شنبه ۱۳ تیرماه در جوار امامزاده سید عباس شهرستان بجنورد شروع به فعالیت می‌کند.

وی در ادامه افزود: به مناسبت دهه کرامت در همه شهرستان‌ها خراسان شمالی برنامه شب‌های فرهنگی رضوی، مشاعره استانی با موضوع رضوی، شب‌شعر رضوی در مرکز استان، ویژه‌برنامه‌های روستایی جشن ویژه بانوان و دختران در هشت روستای محروم و برنامه زیر سایه خورشید با حضور خدام برنامه‌های محوری دهه کرامت در خراسان شمالی است.

فرخنده در ادامه با اشاره به جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر اظهار کرد: فراخوان جشنواره از اسفند سال گذشته برگزار شد و همزمان با جشنواره شورای سیاست‌گذاری فیلم استان شروع به فعالیت کرده که یکی از دستاورد‌های خوب این جشنواره در خراسان شمالی حضور فعال و پویا فیلم‌سازان استانی بوده است.

وی در ادامه افزود: به دبیرخانه جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر ۲۵۱ اثر رسیده است که استان‌های خراسان شمالی، گلستان و استان تهران جزو استان‌هایی بوده‌اند که مشارکت بیشتری را با جشنواره داشته‌اند.

فرخنده در ادامه بیان کرد: هیئت انتخاب جشنواره بعد از پایان زمان ارسال آثار شروع به داوری آثار کردند و ۷۱ اثر در بخش پایانی انتخاب شدند که این آثار از ۱۴ لغایت ۱۶ تیرماه در مجموعه فرهنگی گلشن اکران خواهند شد.

وی افزود: در این جشنواره ۳۶ فیلم در بخش مستند، ۲۴ فیلم در بخش داستانی، ۶ فیلم در حوزه پویانمایی و ۵ فیلم در بخش ۱۰۰ ثانیه‌ای به اکران درخواهد آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: کارگاه آموزشی تولید فیلم مردم‌شناسی و روایت در فیلم مستند در تالار شمس برگزار خواهد شد.

حامد ظرفیان دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر در ادامه با اشاره به اینکه جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر یکی از اتفاقات مهم در حوزه فیلم در خراسان شمالی است، گفت: اکران‌های روستایی که در دو منطقه عشایری و ۶ روستای خراسان شمالی انجام می‌شود، از نقاط قوت این جشنواره است.

دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر با بیان اینکه، تمامی امور جشنواره به اعضای شورای فیلم‌سازان استان واگذار شد، تصریح کرد: در این جشنواره در کنار جایزه ویژه دهه کرامت جایزه ویژه آقای محمدرضا سرهنگی به برگزیدگان جشنواره اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/م

برگزاری  جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.