رییس هیات ورزش های جانبازان و معلولان استان کرمانشاه از اعزام تیم بوچیا استان کرمانشاه به مسابقات قهرمانی کشور در مشهد مقدس خبر داد.

اعزام تیم بوچیا استان کرمانشاه به مسابقات قهرمانی کشوربه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،پرنیان رییس هیات ورزش های جانبازان و معلولان استان کرمانشاه تیم بوچیا استان کرمانشاه عازم مسابقات قهرمانی کشور در مشهد مقدس است.

وی بیان کرد: رشته بوچیا ورزشی پارالمپیکی است که مختص معلولیتهای خیلی شدید است.

پرنیان گفت: بازیکنان و همراهان تیم: سید احسن احمدی از پاوه (همراه سیدعرفان احمدی) - رامین زنگنه فر از کنگاور (همراه سعید زنگنه فر)- احسان مهدی آبادی(همراه فریده چقازردی) - ساحل باتمانی(همراه سحر هوکری)- مهین مرادی و ندا عزیزپور محمدی با مربیگری  مطهره پرنیان به مسابقات اعزام می شوند.

وی بیان کرد:این مسابقات با حضور ۳۰ تیم بانوان و آقایان از ۱۲ تا ۲۰ تیرماه در مشهد مقدس برگزار میگردد ضمن اینکه مسابقات فوق از شبکه های سراسری سیما پخش میگردد.

وی گفت:بوچیا نوعی ورزش تفریحی- توپی است که افراد دارای معلولیت شدید می‌توانند تا سطح قهرمانی در کشور و مسابقات برون مرزی آن را ادامه دهند. بازیکنان بوچیا باید از هوش تحلیلی برخوردار باشند تا موقعیت و استراتژی‌های مختلف بازی در مقابل حریف را فرا گیرند.

وی افزود: این ورزش در نگاه نخست، ساده به نظر می‌رسد، اما بازیکنانی در این رشته موفق می‌شوند که قدرت تمرکز و تسلط روحی خود را تقویت کنند. این ورزش به سکوت و آرامش درونی و بیرونی نیاز دارد.

انتهای  پیام/ز
 
 

بوچیا نوعی ورزش تفریحی- توپی برای افراد دارای معلولیت شدید است 

   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.