زلزله‌ای به قدرت ۴.۷ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتری زمین، دامغان در استان سمنان را لرزاند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، صبح امروز، زلزله‌ای به قدرت ۴.۷ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتری زمین، دامغان در استان سمنان را لرزاند.

دو زمین لرزه دیگر نیز در شرق استان سمنان و در شهرستان‌های شاهرود و دامغان به وقوع پیوست که هنوز از خسارات احتمالی گزارشی در دست نیست.

زمین لرزه نخست با قدرت ۳.۸ ریشتر در دامغان و در ساعت ۱۰:۲۹ صبح پنج شنبه به وقوع پیوست و زمین لرزه دوم در ساعت ۱۰:۵۰ صبح شاهرود را لرزاند.

این زمین لرزه ها که در شاهرود هم احساس شدند ، سبب ترس و نگرانی مردم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ایرج رئیسیان مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: تا کنون گزارشی از خسارت احتمالی این زمین لرزه ارائه نشده است.

وی افزود: این زلزله ها غالباً در عمق ۱۲ کیلومتری زمین رخ دادند اما زمان طولانی وقوع‌شان باعث ترس مردم شد زیرا یکی از این زمین لرزه ها بیش از ۱۰ ثانیه به طول انجامید.

رئیسیان تاکید کرد: اکیپ‌های امدادی و مدیریت بحران به منطقه اعزام می شوند همچنین در فرمانداری دامغان جلسه ای برگزار خواهد شد.

فرماندار دامغان نیز گفت: مردم آرامش خود را حفظ و نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی افزود: تاکنون خسارتی از زمین لرزه‌های امروز گزارش نشده است، ولی شهروندان از حضور در نقاط نا امن خودداری کنند.

از ساعت هفت و ۳۹ دقیقه صبح امروز تاکنون ۱۴ زمین لرزه با بزرگی ۲ و پنج تا چهار و هفت ریشتر در دامغان رخ داده است.

علی یحیایی معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۴ زمین‌لرزه دامغان را در کمتر از چهار ساعت لرزانده است، شدیدترین پس‌لرزه ۴.۷ ریشتر بود گفت: بلافاصله تیم ارزیاب هلال احمر پایگاه چشمه‌علی دامغان عازم آستانه، دیباج و کلاته در شمال این شهرستان شده‌اند.

وی بابیان اینکه تیم واکنش سریع این جمعیت نیز هم‌اکنون عازم منطقه شده است، بیان کرد: از هم استانی‌ها به ویژه شهروندان دامغانی درخواست می‌شود تا اطلاع ثانوی از نشستن یا ایستادن در مکان‌هایی که امکان ریزش آوار وجود دارد خودداری کنند.

وی در پایان مطرح کرد: شماره ۱۱۲ هلال احمر آماده خدمت‌رسانی به مردم خواهد بود و هم استانی‌ها می‌توانند در صورت بروز بحران حتی در صورت نداشتن آنتن با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند و این جمعیت تحت هر شرایطی پاسخگو خواهد بود.

انتهای پیام / م

دامغان لرزید

برچسب ها: حوادث ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.