به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بازی Resident Evil ۲ Remake از آن دسته بازیهای مهیج و جذابی محسوب میشود که در چند نسخه به مخاطبان خود ارائه شده است و برخی آن را یک تجربه ارزشمند تلقی کردهاند. عنصری که Resident Evil ۲ Remake را به یک تجربه ارزشمند تبدیل میکند، قدرت بالای سازندگان آن در ایجاد یک تعادل بینقص در بند بند اجزای بازی است، به طوریکه رزیدنت ایول ۲، از یک طرف بازسازی کاملی از نسخه اصلی است و از یک طرف هم یک از ویژگیهای جدیدش آن را به اثری جدید و امروزی تبدیل کرده است!
این مساله سبب میشود تا همه، فارغ از اینکه نسخه اصلی را تجربه کرده باشند یا خیر، بتوانند از بازی کردن نسخه دوم لذت ببرند. طرفداران قدیمی در نسخه بازسازی یک سری المانهای گیمپلی جدید، بازسازی دوباره آن محیطهای فراموشنشدنی با ظاهری امروزی و حتی روایت بهتر داستان در مقایسه با نسخه اصلی بازی را مشاهده خواهند کرد و البته که بسیاری از دقایق بازی حس نوستالژیک و خاطراتشان را قلقلک خواهد داد و خب طرفداران جدید هم بدون توجه به اینکه بازی در چه نقطهای از تایم لاین مجموعه رخ میدهد، میتوانند از آن بهعنوان نسخه جدیدی از رزیدنت ایول که همه چیزش، از داستان جذاب بازی گرفته تا گیمپلی برایشان تازگی خواهد داشت، لذت ببرند.
تعادل بعدی Resident Evil ۲ Remake، مربوط به گیمپلی آن میشود. گیمپلیای که قطعا یکی از برگ برندههای این بازی در مقایسه با خیلی از نسخههای ضعیف مدرن مجموعه است و به تعبیری دیگر، کپکام پس از سالها بالاخره توانسته آن حلقه مفقود پازل رزیدنت ایول را پیدا کند و این هم سبب شده تا شاهد یک نسخه ارزشمند و سرگرمکننده باشیم و هم اینکه ما را به آینده و مسیری که این سری میتواند در ادامه داشته باشد، امیدوار میکند.
بازسازی رزیدنت ایول ۲، تعریف دقیق و تمامعیاری از سبک اصلی این مجموعه یعنی ترسناک تلاش برای بقا است؛ سبکی که رزیدنت ایول خودش بهنوعی آن را تعریف کرده و حال در نسخه بازسازی قسمت دوم، دوباره ثابت میکند که اگر در این مسیر قرار بگیرد تا چه اندازه میتواند دوستداشتنی باشد.
بسیاری از عناصری که گیمپلی نسخه اصلی را تشکیل داده بودند، در بازسازی هم در ایدهآلترین فرم ممکن برگشتهاند؛ این عناصر شامل مبارزهای پرتنش با زامبیها و سایر دشمنان، لذت گشت و گذار در محیطهایی وهمانگیز و شدیدا اتمسفریک، حل پازلهایی با طراحی خلاقانه و در نهایت روبهرو شدن با باسهای مختلف میشوند. در این بازی هیچ وقت مهمات و بستههای سلامتی فراوان در اختیار شما قرار نخواهد داد و همیشه ترس از تمام شدن مهمات در طول بازی در کنار شما خواهد بود که سبب شده تا حس هیجان و ترس را القا بخشد.
زامبیها نیز به دوران اوجشان بازگشتهاند و حالا این بار شاهد موجوداتی وحشی هستیم که به راحتی تن به شکست نمیدهند و در سمت دیگر تنها با چند حمله ما را از پا در میآورند. در بخش گانپلی هم سعی شده تا سرعت بازی به شدت کاهش یابد، البته خوشبختانه به لطف انیمیشنهای نرم و کامل لیان و کلر، تجربه عذاب آور شماره اول Dead Space تکرار نشده و در این بین نسخه ریمیک توانسته یکی از بهترین و لذت بخشترین تجربههای ممکن را برای ما فراهم آورد.
نسخه ریمیک بیشتر به گشت و گذار در محیط، حل پازلها و مواجه شدن با موجوداتی وحشی سر و کار دارد تا درگیری رو در رو با دشمنان و حتی برای تمام کردن بازی در کمتر از دو ساعت پاداشی در نظر گرفته شده که نشان میدهد سازندگان بازی هم خواهان رو در رویی کمتر بازیکنان با دشمنان بازی هستند. در کنار زامبیهای کلاسیک سری، لیکر ها، سگها، MR.X و چند موجود دیگر هم در طول مراحل حضور دارند تا به خوبی سختی بازی را با پیشروی در آن افزایش دهند. همچنین این شماره همانند نسخه اصلی تمرکز ویژهای بر حل معماها و پازلهای گوناگون دارد و در عمل نیز پاداش خوبی برای بازیکنان در نظر گرفته شده که بیش از پیش ما را ترغیب به حل این معماها میکند.
سری RE همواره در یک مورد کمنقص و یا حتی بینقص بوده و آن هم چیزی نیست به جز گانپلی محشرش و می توان گفت از نسل ششم به بعد و از عرضه نسخه چهارم تا به امروز، در تمامی نسخههای فرعی و اصلی این عنوان مشکلی خاصی را نمیتوانستید در این قسمت پیدا کنید (البته به جز فاجعه Operation Raccoon City) خوشبختانه RE ۲ Remake هم از این قضیه مستثنا نیست و حتی یک قدم بالاتر از نسخههای قبلی خود هم قرار میگیرد. سیستم نشانهگیری بسیار دقیق است و با کمی تغییر تنظیمات منطبق بر عادت خود، میتوانید با دقت تمام نشانه خود را جابه جا کرده و به دقت دشمنان را نابود کنید.
گزینه Reticle Decleration در تنظیمات در حالتی که Aim Assisst را خاموش کردهاید، بسیار کارامد است و با استفاده از آن سرعت نشانهگیریتان زمانی که سر دشمن را هدف گرفتهاید، کاهش پیدا میکند. درگیریهای تن به تن هم مطابق با تواناییهای لیان و کلر خوب از آب درامدهاند و شاهد حرکاتی مانند گذاشتن نارنجک در دهان دشمنان و فروکردن چاقو در گلوی دشمنان و جا گذاشتن آن هستیم. هوش مصنوعی دشمنان و شخصیت همراهتان بسیار خوب کار شده است و شاهد کمترین حرکت اضافی یا احمقانه از جانب همراه خود شاهد نیستید.
دشمنان هم به خوبی مکان شما را حس میکنند و نخواهید توانست به راحتی از دستشان فرار کنید؛ به ویژه دشمنان تعقیبگر که از شدت هوشمند بودن سرتان را درد خواهند آورد.
در مجموع، Resident Evil ۲ Remake از حیث گرافیک و جنبههای صوتی، عالی شناخته می شود و سازندگان محیطهای نسخه اصلی را با حفظ اتمسفر در این نسخه با گرافیکی عالی بازسازی کردهاند و ظاهر شخصیتهای مختلف از کاراکترهای اصلی گرفته تا باسها و شخصیتهای جانبی هم به بهترین شکل ممکن طراحی شده است.
در کنار اینها، صداگذاریهای بینقصی را هم شاهد هستیم تا Resident Evil ۲ Remake از این جنبهها اثری لایق منتشرشدن در سال ۲۰۱۹ و نسل هشتم بازیهای ویدیویی باشد. البته علیرغم تمام ویژگیهای گرافیکی مثبت، هر از گاهی افت فریمهای جزئی هم در بازی دیده میشود که مخصوصا در محیطهای شلوغتر و از همه بیشتر هم در حالت جدیدی که پس از تمام کردن بازی برای دوبار فعال میشود، شاهد آن هستیم.
انتهای پیام/