کسب ۷۵ مدال رنگارنگ تیم ملی ایران تا پایان سومین روز مسابقات جهانی کارگران

ورزشکاران کشورمان تا پایان روز سوم ششمین دوره بازی‌های جهانی کارگران در اسپانیا موفق به کسب ۷۵ مدال شدند.

۷۵ مدال رنگارنگ برای کاروان ایران در پایان روز سوم مسابقات جهانی ورزش کارگریبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ششمین دوره بازی‌های جهانی ورزش کارگری و آماتوری از روز سه‌شنبه ۱۱ تیرماه (دوم جولای) در شهر تورتوسای اسپانیا آغاز شد و ۳۰۰۰ ورزشکار از ۴۲ کشور جهان به مدت ۶ روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

تا پایان روز سوم این بازی‌ها نمایندگان کشورمان موفق به کسب ۳۶ طلا، ۲۲ نقره و ۱۷ برنز و در مجموع ۷۵ مدال شده اند.

این مدال‌ها توسط ورزشکاران کشتی فرنگی، جودو، شنا، دوومیدانی، کاراته و تنیس روی میز به دست آمده است.

تنیس روی میز آقایان و بانوان

در پایان مرحله نهایی رقابت‌های تیمی تنیس روی میز بازی‌های کارگران جهان در تورتوسای اسپانیا، تیم اول تنیس روی میز پرهام ایران با نتیجه سه بر صفر مقابل برزیل به برتری رسید و بر سکوی قهرمانی ایستاد.

تیم دوم پرهام ایران هم که برزیل را مغلوب کرده و با اختلاف کمی به تیم اول ایران باخته بود، به مقام نایب قهرمانی رسید و مدال نقره گرفت.

تیم قهرمان را مجید احتشام زاده، احمد حکیمی، هادی صبحی و جمال فتاحی تشکیل دادند.

تیم سوم ایران هم با ترکیب گلستانی و قطبی با برتری مقابل حریف اتریشی با نتیجه سه بر یک به مدال برنز رسیدند و سکوی رقابت‌های ۲ نفره را تمام ایرانی کردند.

در پایان رقابت‌های تنیس روی میز دونفره کارگران جهان نیز، تیم پرهام یک با ترکیب مجید احتشام زاده و هادی صبحی به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد.

تیم دوم با ترکیب حکیمی و فروغی با پذیرش شکست سه بر صفر در دیدار نهایی مدال نقره گرفت و تیم سوم ایران هم با ترکیب گلستانی و قطبی با برتری برابر حریف اتریشی با نتیجه سه بر یک به مدال برنز رسید و سکوی رقابت‌های دو نفره تمام ایرانی شد.

در بخش تیمی بانوان، تیم ملی تنیس روی میز بانوان کارگر ایران با ترکیب «ویدا عبدی»، «مهسا کردی پور» و «رقیه حق شناس» سه بریک مغلوب تیم اتریش شد و به مدال نقره تیمی کارگران جهان دست یافت.

در بخش دونفره بانوان نیز ۱ مدال نقره و ۱ مدال برنز حاصل کار ورزشکاران تیم ملی تنیس روی میز ایران در سومین روز از بازی‌های جهانی کارگران بوده است.

۱۴ مدال دوومیدانی کاران در روز سوم بازی‌های جهانی کارگران

در روز سوم بازی‌های جهانی کارگران در تورتوسای اسپانیا و در دوومیدانی نمایندگان ایران صاحب ۹ مدال طلا، ۲ نقره و ۳ برنز شدند.

مهران رئیسی ۲ مدال طلا در ۱۰۰ و ۲۰۰ متر بر گردن آویخت و در دوی ۴۰۰ متر میلاد سروندی طلا گرفت و سهند توانایی مدال نقره را به گردن آویخت.

در ماده ۴ در ۱۰۰ متر امدادی تیم ایران شامل سجاد زارع، سهند توانایی، حسن میهن دوست و مهران حسینی صاحب طلا شدند.

در دوی ۱۵۰۰ متر در بخش زنان نیز مریم محمودی طلا گرفت و احمد فروغ مدال نقره بدست آورد.

سمیرا حاتمی راد در ماده پرتاب نیزه مدال طلا، حسن میهن دوست در پرش سه گام مدال طلا و امین حسین زاده رهبر مدال نقره را کسب کردند.

در پرتاب وزنه مهدی صابری مدال طلا و داود ملک پور مدال نقره را به گردن آویختند.

در پرتاب نیزه صادق خادمی موفق به کسب مدال طلا شد.

همچنین حدیثه احمدی در ماده پرش سه گام موفق به کسب مدال نقره شد.

قهرمانی کاراته با ۹ مدال

تیم ملی کاراته کارگران ایران در نخستین حضور خود در بازی‌های جهانی موفق به کسب ۹ مدال رنگارنگ شد.

در ادامه بازی‌های جهانی کارگران در اسپانیا، تیم ملی کاراته کارگران با هدایت عبدالرضا صحرانورد با ۶ مدال طلا یک نقره و ۲ برنز قهرمان ششمین دوره بازی‌های جهانی کارگران در اسپانیا شد.

یوسفی اولین طلایی ایران

حسین یوسفی پس از اینکه در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شد در دور دوم ۹ بر هفت حریفی از ایتالیا را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد.

وی در نیمه نهایی ۱۲-۵ نماینده هند را برد و راهی فینال شد.

یوسفی در فینال هم خوش درخشید و ۹-۳ بلژیک را شکست داد و نخستین مدال طلای تیم کومیته را کسب کرد.

یوسفی همچنین در وزن آزاد مدال نقره گرفت.

نماینده وزن ۷۵- کیلوگرم هم طلایی شد.

مجتبی کامیاب در مسابقات کاراته بازی‌های جهانی کارگران در دور نخست ۹ بر صفر نماینده کشور میزبان را شکست داد او در مرحله بعد ۴-۱ بلژیک را برد و راهی فینال شد.

کامیاب در فینال ۵ بر یک ایتالیا را برد و قهرمان شد.

کامیاب در مسابقات آزاد هم برنز گرفت.

سومین مدال طلای کاراته باز هم برای ایران

علی رحیمی نماینده وزن ۶۷- ابتدا ۷-۳ هند را برد. در دور دوم در حالی که با نماینده کشور ایتالیا ۲-۲ مساوی بود با یک ضربه جودان گری در لحظات پایانی نتیجه را ۵-۲ کرد.

رحیمی در نیمه نهایی ۳ بر صفر بلژیک را شکست داد و راهی فینال شد.

او در فینال ۲-۰ نماینده کشور میزبان را شکست داد و قهرمان شد.

چهارمین طلا برای تیم کومیته کارگری ایران

بهنام محمدی در ششمین دوره بازی‌های جهانی در دور نخست حریف هندی خود را ۷-۰ شکت داد.

او در دور دوم ۵-۱ اسپانیای میزبان را برد؛ و در نیمه نهایی ۴-۲ بلژیک را شکست داد و راهی فینال شد.

محمدی در فینال ۸-۲ ایتالیا را برد و چهارمین مدال را برای ایران کسب کرد.

پنجمین مدال طلا کاراته در اسپانیا

مجید اکبرزاده در دور نخست ۷ بر یک هند را شکست داد.

او با انصراف رقیب بلژیکی خود راهی نیمه نهایی و در این مرحله موفق شد اسپانیا را ۲-۱ شکست دهد و راهی فینال شود.

اکبرزاده در فینال ۸-۳ ایتالیا را شکست داد و قهرمان شد.

اکبر زاده همچنین در مسابقات آزاد هم با شکست همه رقبای خود قهرمان شد.

او در کاتا هم مدال برنز کسب کرد.

یازده مدال جودوکاران ایران در اسپانیا

نمایندگان جودوی کارگری ایران در سومین روز بازی‌های جهانی در تورتوسای اسپانیا ۱۱ نشان رنگارنگ کسب کردند که تیم هفت نفره مردان ایران پنج مدال طلا و ۲ نقره دست و تیم چهار نفره زنان هم صاحب یک طلا، یک نقره و ۲برنز شدند.

این مدال‌ها در اوزان مختلف کسب شد که در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم حمیدرضا پاپی (نقره)، منهای ۶۶ کیلوگرم محمد عباس نژاد (طلا)، منهای ۷۳ کیلوگرم حیدر زحمتکش (طلا)، منهای ۸۰ کیلوگرم محمدرضا سعیدی مدنی (طلا)، منهای ۹۰ کیلوگرم سعید مرادی (طلا)، منهای ۱۰۰ کیلوگرم حمیدرضا سجادی فر (نقره) و به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم محمد جمالی برای ایران (طلا) گرفتند.

تیم بانوان:

در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم بانوان آزیتا شکاری (برنز)، منهای ۶۳ کیلوگرم ساناز اروندی (برنز)، منهای ۷۸ کیلوگرم مهشید شیخ آر پناهی (نقره) و به اضافه ۷۸ کیلوگرم سحر چغلوند (طلا) تصاحب کردند.

ایران قهرمان تیمی کشتی فرنگی کارگران جهان شد

رقابت‌های بخش تیمی کشتی فرنگی بازی‌های جهانی کارگران از ساعت ۱۰ روز گذشته به وقت محلی در سالن پابیلو فیرال شهر تورتوسا اسپانیا آغاز شد و نمایندگان ایران موفق شدند هر سه حریف خود استونی، اتریش و فنلاند را قدرتمندانه شکست دهند و بر سکوی قهرمانی بایستند.

ملی پوشان کشتی فرنگی برابر سه حریف اروپایی خود با نتیجه مشابه هفت بر ۲ پیروز شدند.

در مراسم اهدا مدال «جواد رمضی» رییس فدراسیون کارگری و «صادقی فر» معاون وزیر کار نیز حضور داشت.

تیم ایران با ترکیب یونس عیسی بیگلو (۶۰ کیلوگرم)، محمود سلیمی راد (۶۳ کیلوگرم)، سید مهدی پورحسینی (۶۷ کیلوگرم)، جواد صابری (۷۲ کیلوگرم)، محمد جعفر توسلی (۷۷ کیلوگرم)، مهرداد بهرامی (۸۲ کیلوگرم)، مجید دهقان (۸۷ کیلوگرم)، حسین شکری (۹۷ کیلوگرم) و امید حاجی تبار (۱۳۰ کیلوگرم) و با سرمربیگری مجید دهگان و سرپرستی حسن حمیدی در این پیکار‌ها حضور دارند.

ایران پیش از این و در پنج دوره گذشته تنها در سال‌های ۲۰۱۵ در لیلیانو ایتالیا و ۲۰۱۷ در ریگا لتونی در این مسابقات حضور پیدا کرد. این سومین دوره حضور کاروان ایران در بازی‌های جهانی کارگری است.

در سال ۲۰۱۵ برای اولین‌بار کاروان ایران در مسابقات جهانی لیلیانوی ایتالیا حاضر شد که ۲۱ مدال طلا، پنج نقره و ۶ برنز به دست آورد تا بین ۳۲ کشور به مقام نهم برسد. مسابقات ۲۰۱۷ در ریگای لتونی دومین حضور ایران بود که ورزشکاران کارگر ایران به ۳۵ مدال طلا،۱۵ مدال نقره و ۱۳ مدال برنز رسیدند.

راهیابی تیم‌های والیبال ساحلی ایران به جمع ۸ تیم پایانی

در ادامه رقابت‌های والیبال ساحلی بازی‌های جهانی کارگران، تیم ملی والیبال ساحلی کارگران ایران پس از پیروزی در مسابقه صبح خود مقابل فرانسه، در دیدار حساس پلی آف به مصاف اتریش رفت. ایران دست اول را ۲۱ بر ۱۹ واگذار کرد، اما در دست دوم تیم ایران به خود آمد و به برتری با اختلاف بالا دست یافت و ۲۱ بر ۱۰ برنده شد.

در ست سوم نیز ایران به برتری ۱۵ بر ۷ رسید تا این دیدار را دو بر یک به نفع خود به پایان برساند و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

سید امید حسینی، عبدالله آذر، محمد غلامی، کیا شوشتری زاده ترکیب تیم ایران را تشکیل می‌دادند. حمید حق بین (سرمربی) و بهزاد محمودی (مربی) این تیم را هدایت می‌کنند و محمد حسن خوشدل سرپرست تیم است.

اما تیم شهرداری مشهد نیز در سومین مسابقه خود مقابل ایتالیا به میدان رفت که در یک بازی یک طرفه ۲ بر صفر پیروز شد. تیم مشهد دست اول را ۲۱ بر ۱۱ برنده شد و در دست دوم ۲۱ بر ۱۴ پیروز شد تا به جمع هشت تیم برسد.

برای تیم شهرداری مشهد هم مجتبی رجبیان، سعید صفاریان، محسن سالاری و آرش سرابی مقدم بازی می‌کنند.

علی عابدی مربی و احمد صالح آبادی نیز سرپرست تیم هستند.

کاروان ایران با ۱۴۰ ورزشکار در ۹ رشته و در قالب ۱۶ تیم در این بازی‌ها حضور دارد.

در این کاروان ۱۱ تیم از مردان و پنج تیم از زنان حضور دارند که تیم جودوی زنان و شنای مردان برای نخستین بار به این مسابقات اعزام خواهند شد. تیم زنان در رشته‌های دوومیدانی، جودو، تنیس روی میز، پتانک و مردان نیز در رشته‌های دوومیدانی، جودو، تنیس روی میز، پتانک در دو تیم، کاراته، والیبال ساحلی در دو تیم، کشتی ساحلی و کشتی فرنگی و شنا حضور دارند.

ایران پیش از این و در ۵ دوره گذشته تنها در سال‌های ۲۰۱۵ در لیلیانو ایتالیا و ۲۰۱۷ در ریگا لتونی در این مسابقات حضور یافت و این سومین دوره حضور کاروان کشورمان در بازی‌های جهانی کارگری است.

در سال ۲۰۱۵ برای اولین بار کاروان ایران در مسابقات جهانی لیلیانوی ایتالیا حاضر شد که ۲۱ مدال طلا، پنج نقره و ۶ برنز به دست آورد تا بین ۳۲ کشور به مقام نهم برسد. ایران در مسابقات ۲۰۱۷ در ریگای لتونی و دومین حضورش ۳۵ مدال طلا، ۱۵ مدال نقره و ۱۳ مدال برنز کسب کردند.

انتهای پیام/

نتایج رقابت ورزشکاران ایران در مسابقات کارگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار