رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به ایثار و از خود گذشتگی شهداء، گفت: هزینه‌های زیادی برای تثبت این نظام و انقلاب پرداخت شده است و امنیت و آرامش امروز کشور و مرز‌های میهن اسلامی مرهون خون همین شهدا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در همایش منادیان عدل و ایثار که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس برگزار شد با اشاره به ایثار و از خود گذشتگی شهداء انقلاب، جنگ تحمیلی و رشادت‌های شهدای مدافع حرم، گفت: هزینه‌های زیادی برای تثبت این نظام و انقلاب پرداخت شده است و امنیت و آرامش امروز کشور و مرز‌های میهن اسلامی مرهون خون همین شهدا است.

وی با بیان اینکه بهترین خدمت به شهداء و تجلیل از ایثارگری‌های آنان پایبندی به اهداف و ارزش‌های مورد قبول شهدا و گام برداشتن در جهت آرمان‌های آنان است گفت: شهدا با نثار جان خود، امنیت و استقلال را به ما هدیه دادند و اکنون وظیفه ما خدمت بی منت به جامعه است.

حجت الاسلام موسوی گفت: هم اکنون بیش از ۵۰۰ قاضی در استان فارس مشغول به فعالیت هستند که ۲۵ درصد این آمار را قضات شاهد و ایثارگر تشکیل می‌دهند.

وی افزود: علاوه بر این ۱۱۰ نفر از کارکنان دادگستری استان نیز از جامعه شاهد و ایثارگر هستند که صادقانه‌ترین و بی منت‌ترین خدمت توسط این افرادی پرکار، خالص و با ایمان ارائه می‌گردد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس تصریح کرد: تقویت روحیه ایثار و شهادت و پیگیری و تسهیل در امور ایثارگران از اساسی‌ترین برنامه‌های ما در مجموعه قضایی استان است و این موضوع را جزء وظایف و اولویت‌های فرهنگی قرار داده ایم.

وی افزود: برای سپرده شدن مسئولیت‌های امروز به ما شهداء با ارزش‌ترین سرمایه وجودی خود را تقدیم کردند و امروز ما مدیون این شهداء هستیم و باید برای خدمت صادقانه، خالصانه و مسئولانه به جامعه و خانواده شهداء همه توان خود را به کارببنیدم.

وی بیان کرد: بی تردید اصلی‌ترین خواسته شهداء از نسل امروز پایبندی به حیاء و عفت و دوری از بی بند و باری‌های اجتماعی در راستای مقابله با تهاجم فکری و فرهنگی دشمن است خاطر نشان کرد: باید جوانان به عنوان قشر آینده ساز میهن اسلامی این خواسته شهداء را ملاک عمل خود قرار دهند.

وی همچنین بر تقویت واحد حمایت حقوقی و قضایی از جانبازان، ایثارگران و خانواده شهداء تأکید و گفت: باید از بهترین و با تجربه‌ترین نیرو‌ها در این واحد استفاده شود تا زمینه دفاع مناسب و قانونمند در پرونده‌ها برای این افراد فراهم گردد.

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب شیراز نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهداء به بیان سجایای اخلاقی شهید حسن سبکدل هوشیار جانباز ۷۰ درصد شاغل در دادسرای شیراز پرداخت و با اشاره به حسن خلق و رفتار مناسب وی با مراجعان گفت: آن شهید والا مقام نمونه بارز یک خادم واقعی به مردم در عرصه عدالت بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران اظهار داشت: استان فارس با تقدیم حدود ۱۵ هزار شهید، بیش از ۴۰ هزار جانباز و دوهزار آزاده، نقش فعالی در دوران دفاع مقدس داشت.

رجبعلی راهی گفت: وجود ۶۲۷ خانواده دوشهیدی، ۳۰ خانواده سه شهیدی و ۹ خانواده چهار شهیدی در استان فارس نیز نشان از ولایتمداری و شجاعت مردم این استان است.

وی بیان کرد: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران نیز اکنون با حضور در عرصه‌های علمی و فرهنگی، راه شهیدان را ادامه می‌دهند و درخشش بیش از ۵۰۰ نخبه شاهد و ایثارگر فارس در عرصه‌های مختلف علمی، گواهی بر این مدعا است.
انتهای پیام/م

همایش منادیان عدل و ایثار در شیراز

برچسب ها: شهدا ، مدافع حرم ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار