رئیس سابق کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی از برخورد‌هایی که پس از اعلام رای کمیته اخلاق با او شده است، انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس ترابیان رئیس سابق کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی در خصوص برخورد‌هایی که پس از اعلام رای کمیته اخلاق با او شده است گفت: من از فوتبال متنفر شدم چرا که قتل  نکردیم، اما برخورد‌هایی  با ما شد که خیلی زننده است. ممکن است  بپذیریم که مدیریت ما در حدی نبوده که برخی انتظار داشتند، اما من بیش از ۲۰ سال در صنعت نفت ایران خدمت کردم. اگر آدم به درد نخوری بودم به من گوشزد می‌کردند.

ترابیان: قتل که نکردیم/ از فوتبال متنفر شدم/ در عمرم به کلانتری نرفتم

 ترابیان در خصوص رای کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال که به  محرومیت پنج ساله او از فعالیت‌های فوتبالی صادر شده‌است، اظهار داشت: این حکم بدوی در ارتباط با پرونده یک شرکت خارجی است و از سوی کمیته اخلاق به ما ابلاغ شده است. البته این رای می‌تواند با اعتراض  ما به کمیته استیناف برود. این حکم باعث شده که من و خانواده‌ام بسیار اذیت شویم و پاداش ۲۱ سال خدمت من را با این حکم به این شکل دادند.  

هنوز در عمرم به کلانتری نرفتم

او ادامه داد: در این حکم آمده که ۵ سال از فعالیت در تمام سطوح فوتبال محروم هستم و همچنین  جریمه‌ی نقدی نیز آورده شده و حتی در آن از فدراسیون فوتبال خواسته شده است که این پرونده به صورت قضایی دنبال شود. من هنوز یک بار هم به کلانتری نرفته‌ام. در این حکم  ضایع شدن حقوق فدراسیون فوتبال قید شده،   اما در سال ۲۰۱۴ بنا بر دستور رئیس فدراسیون قراردادی را که سال ۲۰۱۳  با آن شرکت خارجی بسته شد بود را داشتیم و در هر بازی باید ۴۰ هزار دلار دریافت می‌کردیم. بعد از آن هم قرارداد جدیدی با این شرکت  در سال ۲۰۱۴ برای ۴ بازی مقدماتی جام جهانی بسته شد. این برند خارجی با لیگ برتر انگلستان، کار کرده و  برای فیفا و  کنفدراسیون فوتبال آسیا شناخته شده است.

از شرکت ثالثی برای دریافت طلب‌مان استفاده کردیم

ترابیان درباره  رقم قرارداد فدراسیون فوتبال با این شرکت تصریح کرد: در تاریخ  ۱۲ اکتبر ۲۰۱۵ اولین بازی مان را انجام دادیم و با این شرکت مکاتبه کردیم. برای یک بازی باید ۷۹ هزار دلار به ما می‌دادند، اما متوجه شدیم که این شرکت وقت‌کشی می‌کند. باز هم ما  پیگیری‌کردیم. آن‌ها از ما خواستند که صورت‌حساب را با مُهر فدراسیون برای‌شان بفرستیم، اما چون نمی‌توانستیم حسابی داشته باشیم و با این حساب پول‌مان را مستقیم دریافت کنیم، به همین دلیل شرکتی وجود داشت که با فدراسیون هم همکاری داشت و قرار بر این شد تا  پول‌مان را از طریق آن شرکت دریافت کنیم.

ترابیان ادامه داد:  البته در آن سندی که ما برای آن شرکت ارسال کردیم، مُهری که زده شده است کج بوده و  تاریخ این صورت‌ حساب ۲ نوامبر ۲۰۱۵ است. گردش کار به این صورت بود که توسط امور مالی صورت‌ حساب تهیه می‌شد و پس از ملاحضه و  تائید رئیس فدراسیون مُهر می‌شد.

به من اتهام زدند که چرا از ایمیل شخصی برای مکاتبه با آن شرکت استفاده کردم

ترابیان افزود: یکی از ابهامات مطرح شده این بود که چرا من در این مکاتبات از ایمیل شخصی استفاده کردم. اا در سال ۲۰۱۴ هیچ کدام از فدراسیون‌های ورزشی  اتوماسیون متمرکزی نداشتند. من عضو و ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا بودم در حالی‌ که خود این کنفدراسیون هم اتوماسیون نداشت.

او گفت: ما بعداً متوجه شدیم که شرکت خارجی در آن زمان پولی  نداشته و دیگر برای بازی‌های بعدی پیغامی از فدراسیون فوتبال فرستاده نشد و حتی علی کفاشیان با ارسال نامه‌ای قطع همکاری را اعلام کرد. کفاشیان از رئیس فدراسیون  فوتبال امارات خواست کمک کنند، آن‌ها هم تلاش کردند، اما از آنجا که این شرکت خودش ایتالیایی است و شعبه اصلی آن در لندن بود مدام ما را پاس‌کاری کرد. ما به فیفا و AFC هم نامه ارسال کردیم، اما آن‌ها کمکی نکردند.

ترابیان: قتل که نکردیم/ از فوتبال متنفر شدم/ در عمرم به کلانتری نرفتم

فکر می‌کردم ایمیل من را هک کردند

ترابیان بیان داشت: در درباره ملاک انتخاب این شرکت تصریح کرد: وقتی من به این مسأله ورود کردم، قرارداد همکاری امضا شده بود و پول هم پرداخت شده بود.   من در ابتدا فکر کردم ایمیل من را هک کردند، اما مسئولان روابط بین‌الملل آمدند و ایمیل را بررسی کردند، آن‌ها به من گفتند این ایمیل فتوشاپ است و هک نیست. من در همان برنامه‌ای که ساکت و علی کریمی روبه‌روی هم قرار گرفتند متوجه شدم که این پرونده ۶ ماه است به جریان افتاده است و بالاخره علی خطیر مأمور شد که یک گزارش از این پرونده تهیه کند.

قرار شد خطیر گزارشی ارائه دهد

ترابیان ادامه داد:  اطلاعات لازم را در اختیار خطیر قرار دادیم. او نیز  تحقیقاتی داشت و علیپور هم که در لندن دفتر دارد همکاری کرد. خطیر در گزارشش آورده که مدارک را نشان کارشناس ارشد بانک مرکزی داده است. او نیز جعلی بودن این سند را تأیید کرده است. به نظر من  تغییر مدیریت باعث شد این شرکت به مشکل مالی بخورد و آن‌ها هم اعلام ورشکستگی کردند که البته دادگاه عالی انگلستان هم آن‌ها را محکوم کرد.

در حکم کمیته اخلاق به گزارش پلیس فتا اشاره نشد

رئیس سابق کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: بنا بر تقاضای فدراسیون، نماینده پلیس فتا هم آمد و خیلی دوستانه ایمیل من را بررسی کرد. البته گزارش پلیس فتا در حکم کمیته اخلاق  آورده نشده شاید هم نخواستند  به آن توجه کنند. مبلغ لازم برای اعتراض به کمیته استیناف را هم پرداخت کردیم و منتظریم هر زمان که صلاح بدانند به این کمیته  برویم.


بیشتر بخوانید:

بیانیه کفاشیان و ترابیان درباره حکم جنجالی کمیته اخلاق

توضیحات فدراسیون فوتبال درباره محرومیت ۵ ساله کفاشیان و ترابیان

ترابیان: محرومیت ۵ ساله ام را در کمیته استیناف پیگیری می‌کنم/ بالاتر از سیاهی رنگی نیست، فدراسیون شکایت کند/ تمام مدارک خود را به کمیته اخلاق ارائه دادیم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار