ارائه خدمات بهزیستی به ۹۵ بیمار اوتیسمی

مدیرکل بهزیستی استان همدان از ارائه خدمات بهزیستی به ۹۵ بیمار اوتیسمی در این استان خبر داد.

ارائه خدمات بهزیستی به ۹۵ بیمار اتیسمیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمیدرضا الوند، مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به مراکز نگهداری بیماران اوتیسم در استان گفت: دو مرکز روزانه همدان و تابان نهاوند در مجموع در سه ماهه امسال به ۹۵ نفر از این بیماران خدمات ارائه کرده‌اند.

وی افزود:خدمات ارائه شده به بیماران اتیسمی شامل خدمات روانشناسی، گفتاردرمانی، توزیع غذای گرم است که به ازای هر نفر ۴۶۰ هزار تومان کمک هزینه از سوی سازمان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه بیماری اوتیسم بیماری پرهزینه با طول درمان زیاد است، بیان کرد: ارائه خدمات مرکز نگهداری کودکان اوتیسم تا سنین ۱۶ سالگی است که باید برای پس از این سنین نیز ابلاغیه خدمات از سازمان بهزیستی کشور ارائه شود.

الوند افزود: بیشترین نارضایتی والدین دارای فرزندان اوتیسمی هزینه بر بودن بیماری است که علاوه بر کمک سازمان هر خانواده باید ماهانه ۲۰۵ هزار تومان در مرکز نگهداری بیماران اتیسم هزینه کند.

وی اظهارداشت: سال گذشته بهزیستی استان برای یک هزار و ۱۶۴ نفر از مددجویان خود تسهیلات اشتغال در قالب خوداشتغالی و کارفرمایی در حوزه‌های صنعت و کشاورزی ایجاد کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان افزود: از مجموع ۱۵ میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان مبلغ ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تا پایان اردیبهشت امسال جذب شده است.

الوندی ادامه داد: امسال نیز ایجاد مشاغل خانگی در روستا‌ها با هدف خودکفایی مددجویان این سازمان قرار است انجام شود و مددجویانی که توانایی کار و فعالیت دارند با بررسی در کمیته مربوطه از تسهیلات اشتغال بهره‌مند شوند.

وی گفت: در بحث اشتغال پایدار روستایی ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات ابلاغ شده که ۳۷۰ نفر از این تسهیلات در سال گذشته بهره‌مند شده‌اند و کل تسهیلات در این زمینه ۱۵ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام/ب

بهزیستی  همدان  ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای مدد جویان  جذب کرد

برچسب ها: بهزیستی ، مددجویان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار