مدیر کل هواشناسی استان ایلام گفت:هوای گرم تا روز دوشنبه در استان ایلام حاکم است.

استقرار هوای گرم در استان ایلام

میهن پرست مدیر کل هواشناسی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛گفت: از شدت هوای گرم در استان ایلام از روز دوشنبه کاسته می‌شود و از روز چهارشنبه موج جدیدی از هوای گرم وارد استان می‌شود.

وی ادامه داد: در این روز‌های گرم استان ایلام بیشترین هوای گرم متعلق به دهلران با ۴۲ درجه سانتیگراد و خنک‌ ترین هوای امروز صبح متعلق به ایوان با ۱۷ درجه سانتیگراد است.

میهن پرست افزود: دمای هوا در شب بالا نیست، اما در روز در شهر ایلام دمای هوا حدود ۳۹ درجه سانتیگراد است.

مدیر کل هواشناسی استان ایلام اضافه کرد: پدیده گرد و خاک در استان ایلام صورت نمیگیرد، چون همراه این موج گرما وزش باد نیز همراه است و این وزش باد مانع استقرار گرد و غبار در آسمان استان ایلام می‌شود.

وی اظهار کرد:از توصیه‌های مهم در این روز‌های گرم از فصل تابستان این است که تا حد مقدور کشاورزان و نیرو‌های شهرداری استان ایلام در ساعات خنکی و شب به درختان و چمن آبرسانی کنندو مانع حضور افراد سالمند، بیمار و ... در ساعات اوج گرما باشیم.

وی یادآور شد:برای جلوگیری از مصرف برق در این روز‌ها از وسایل برقی کمتری استفاده کنیم، چون استفاده از وسیله‌ای که باعث خنکی می‌شود نیرویی را از دست می‌دهد و گرما تولید میکند.

انتهای پیام /د

گرمای هوا در استان ایلام

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.