در سه ماهه نخست امسال؛

افزایش ۳۰ درصدی تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی بوکان

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بوکان از افزایش ۳۰ درصدی تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های این شهرستان خبرداد.

خالد یوسفی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوکان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت:اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در پایان خرداد ماه سال جاری تعداد ٤٦۰۹ نفر بوده است، که این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، تعداد ۱۰٦۷ نفر یعنی حدود ۳۰/۱۲ درصد افزایش داشته است.

او افزود: این اعضا علاوه بر امکان امانت کتاب، استفاده از نشریات (مجلات و روزنامه‌های کثیرالانتشار) و خدمات سالن مطالعه، می‌توانند از سایر فعالیت‌های این کتابخانه از جمله نشست‌های نقد و بررسی کتاب، جمع خوانی کتاب، قصه گویی، مسابقات کتابخوانی و نقاشی بهره‌مند شوند.

به گفته یوسفی، تعداد کتاب امانت داده شده به اعضا در کتابخانه‌های عمومی بوکان در سه ماهه نخست امسال تعداد ۱۶هزار و ۴۲۵ جلد بوده است که این میزان به نسبت مدت مشابه در سال گذشته، تعداد ۳۰۰۳ مورد یعنی حدود ۲۲/۳۷ درصد رشد داشته است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوکان می‌گوید: کتابخانه‌های عمومی بوکان دارای بخش‌های مخزن و امانت کتاب، مرجع، نشریات، پژوهش، کمک درسی، اینترنت، کودکان، سالن‌های مطالعه خواهران و برادران بوده و در این بخش ها، خدمات متنوعی به شهروندان ارایه می‌شود.

شهرستان بوکان دارای سه باب کتابخانه عمومی وابسته به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است که یک باب آن به نام مصباح الدیوان ادب در شهر سیمینه و دو باب دیگر به نام‌های مرکزی و استاد عباس حقیقی در شهر بوکان قرار دارند.
 
انتهای پیام/م

 

 اعضای کتابخانه‌های عمومی بوکان افزایش یافت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.