به دنبال وقوع حملات اخیر در تونس، این کشور به دلیل نگرانی‌های امنیتی پوشش نقاب و روبنده را در اماکن دولتی و اداری ممنوع کرد.

تونس پوشیدن نقاب در اماکن و ادارات دولتی را ممنوع کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تونس به دلایل امنیتی پوشیدن نقاب و روبنده در سازمان ها و ادارات دولتی را ممنوع اعلام کرد.

قانون منع پوشاندن کامل صورت و استفاده از نقاب هم برای مسئولان و هم مراجعان به موسسات و ادارات دولتی در تونس قابل اجرا است.

در ۲۷ ماه ژوئن دو بمبگذاری انتحاری در پایتخت تونس به وقوع پیوست که در آن نیرو‌های امنیتی این کشور هدف قرار گرفتند. بنابر گزارش‌ها  تروریست‌هایی که در این بمبگذاری‌ها دست داشتند از پوشش نقاب برای جلوگیری از شناسایی شدن استفاده کردند. بمبگذاری مذکور سومین حمله تروریستی ظرف یک هفته در تونس بود و در اوج فصل سفر توریست‌ها به این کشور به وقوع پیوست.

در سال ۲۰۱۱ پس از دهه‌ها ممنوعیت پوشش حجاب و نقاب در تونس به زنان این کشور اجازه استفاده از این نوع پوشش داده شد. در فوریه سال ۲۰۱۴ وزیر کشور تونس به پلیس دستور داد به عنوان بخشی از اقدامات ضد تروریستی به بازرسی افرادی که نقاب دارند، بپردازد. چندین کشور اروپایی، آفریقایی و آسیایی به دلیل نگرانی‌های امنیتی تاکنون پوشش کامل یا جزئی صورت را با استفاده از نقاب و برقع ممنوع کرده‌اند.

چندی پیش خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان عینی از انفجار یک خودروی پلیس در پایتخت تونس و در نزدیکی سفارت فرانسه خبر داد. شاهدان عینی اعلام کردند در این انفجار انتحاری یک خودروی پلیس هدف قرار گرفت. همزمان با وقوع این انفجار، منابع خبری از وقوع انفجار دوم در مقر اداره مبارزه با تروریسم خبر دادند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۴۲ ۱۵ تير ۱۳۹۸
مرگ برا امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۵ تير ۱۳۹۸
سلام روبنده مشکل سازاست وبرایهمین درایران هم بایدممنوع شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۵ تير ۱۳۹۸
اخه حلال خدا رو حرام میکنن یعنی چی ؟؟؟؟؟کی گفته کل صورت زن باید پوشیده باشه
آخرین اخبار