رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت : بیش از ۹۰ درصد از زائران عتبات عالیات، ازطریق استان کرمانشاه وارد مرز‌های خروجی کشور می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،بهمن صحرایی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت : در گذشته و زمان رژیم بعثی ناحقی‌های بسیاری در عراق برای زیارت اهل بیت وجود داشت، اما با ارتباطات و هماهنگی‌های لازم مقام معظم رهبری با مراجع عراق و تغییر حکومت، شرایط خوبی در این کشور فراهم شده است.

وی گفت : با افتخار تمام صحن سرا در نجف اشرف که بی‌بدیل است توسط ایرانیان به یادگار خواهد ماند، حرم‌های آسیب دیده نیز به طور کامل و باشکوهی در کنار این طرح‌ها کامل خواهد شد.

وی افزود: دیدگاه مقام معظم رهبری بر این است که همه اقدامات به‌واسطه نذورات مردمی و بدور از هزینه‌های دولتی باشد، اولویت اول ستاد عتبات عالیات طرح توسعه حرم امام حسین (ع) است که در طی ۶ سال اخیر زمین‌های بسیاری با رضایت در اطراف حرم‌ها خریداری و در سال گذشته تحویل ستاد شده که صحن‌ها و شبستان‌ها به ۱۴ برابر توسعه خواهد یافت.

صحرایی افزود: طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلا معلی از خیمه‌گاه تا تل‌زینبیه برای رفاه زائران در ۲ طبقه در زیرزمینی بالغ بر ۱۶۰ هزار مترمربع در حال ساخت است که فاز نخست آن در اربعین ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد و در نهایت حرم امام حسین (ع) ۱۴ برابر گسترش پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: هزینه ساخت هر مترمربع ۴ میلیون تومان است، خیران می‌توانند برای مشارکت در ساخت هر مقدار از متراژ صحن مذکور را از طرف خود و یا به نیابت از اموات به ۲ صورت نقدی و اقساطی پرداخت و سند افتخار و ارادت به آقا امام حسین (ع) را به‌نام دریافت کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با اشاره به قداست سرزمین کربلا، ادامه داد: عمر ما در مسیر اهل بیت بودن توفیقی بوده که بتوانیم فرهنگ اهل بیت را در بین اقشار مردم اطلاع‌رسانی کرده و مشارکت فعالی را در بین آحاد مردم ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: همین بازخورد‌ها اندک نتایج بسیار بزرگی داشت، نقش بانوان در این مسیر بسیار کارساز است.

صحرایی تصریح کرد: استان کرمانشاه بعد از استان خوزستان بهترین عملکرد را در کیفیت و کمیت داشته است، در سال گذشته نزدیک به ۳ میلیون زائر از مرز مهران ورود و خروج داشتند که عبور و مرور بیش از ۹۰ درصد آن‌ها از طریق استان کرمانشاه بوده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه در پایان افزود: انتظار بسیاری از موکب‌ها هست، زیرا با بازگشایی مرز خسروی و برداشتن ویزا، برآورد وجود بیش از ۴ میلیون زائر را امسال خواهیم داشت.

امام جمعه اسلام‌آباد غرب در ادامه جلسه، بیان کرد: آغاز دهه کرامت و تشکیل جلسه‌ایی برای عمران و آبادانی مباحث مربوط به عتبات عالیات یک توفیق است، در ۲ سال گذشته در زمینه ستاد عتبات در شهرستان کار‌های خوبی صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام محمد‌طه مهری عنوان کرد: در بحث اربعین در سال گذشته ۱۱ موکب فعال داشتیم و در ورودی شهر ۵ هزار متر زمینی توسط خیری وقف شد که تاکنون لزومات آن از چشمه، وضوخانه و... برپا شده است و ان‌شاءالله به‌زودی برای زوار آماده می‌شود.

وی در پایان، تاکید کرد: قدم‌های خوبی در زمینه عتبات، بازسازی و جمع‌آوری نذورات برداشته شده است، اما کافی نیست، زیرا اسلام‌آباد غرب پتانسیل بیشتری برای بهتر شدن دارد .

 

 

انتهای پیام/د

ناحقی‌های بسیاری در عراق برای زیارت اهل بیت وجود داشت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.