مدیر کل استاندارد استان فارس از تشدید بررسی وضعیت ایمنی تجهیزات بازی موجود در شهربازی‌های این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی رهنما مدیرکل استاندارد فارس از تشدید بازرسی‌های فنی از شهر‌های بازی استان خبرداد و گفت: با فرارسیدن فصل گرما و تعطیلی مدارس اداره کل استاندارد نیز بازرسی‌های خود را از شهر‌های بازی استان افزایش می‌دهد و بازدید‌های سرزده را در زمان‌های عصر، شامگاه و روز‌های تعطیل نیز انجام و با متخلفان برخورد قانون قاطع صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در کل استان و حتی روستا‌ها هرگونه وسیله بازی و تفریحی در شهربازی باید تائیدیه استاندارد داشته باشد، افزود: در غیر این صورت مسولیت هرگونه اتفاقی به عهده صادر کننده مجوز و مالک وسیله بازی است بنابراین تمام شهرداری‌های استان و مسولین دهیاری بدون تائیدیه استاندارد نباید اجازه بهره برداری از وسایل شهربازی را صادر کنند.

رهنما ادامه داد: دستگاه‌هایی که در رده سنگین هستند مثل چرخ و فلک، کشتی صبا، و صندلی پرنده که قبلا ازاستاندارد تاییده گرفته اند بایستی یک مهندس مکانیک را به عنوان مسئول فنی به اداره استاندارد معرفی کنند در غیر این صورت مجوز آن‌ها باطل شده و بهره برداری از آن وسیله ممنوع می‌شود.

وی اظهار داشت: بازرسان استاندارد در ۳ ماهه سالجاری بیش از ۸۰ وسیله بازی را درسطح استان فارس بدلیل نداشتن تاییده استاندارد پلمپ و به بهره برداران ان‌ها اخطارلازم را داده و تا رفع نشدن مشکل اجازه بهره برداری را نخواهند داشت.

مدیرکل استاندارد فارس تاکید کرد: وسایل بازی وتفریحی که درمکان‌هایی به نام خانه بازی و یا درمهدکودک‌های تحت نظارت بهزیستی ویا هرمکان دیگری وجوددارند مشمول استاندارداجباری بوده ولذا استفاده ازان‌ها بدون تاییده استاندارد ممنوع است.
انتهای پیام/م

تشدید بررسی وضعیت ایمنی تجهیزات بازی در شهربازی‌های فارس

برچسب ها: استاندارد ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.