مربی تیم ملی دوومیدانی گفت: فکر کنم کیهانی فراموش کرده که رئیس فدراسیون دوومیدانی است، بعید می‌دانم که در المپیک توکیو ما بتوانیم نتیجه بگیریم.

محسن ربانی مربی تیم ملی دوومیدانی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه رئیس فدراسیون دوومیدانی قانون را زیرپاگذاشته است و نظر شخصی خود را اجرا کرده است، اظهار داشت: به هر حال رئیس فدراسیون دوومیدانی نظر شخصی خودش را برای پاداش‌ها اعمال کرده است و خدا را شکر سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع ورود کرده است و اسنادش را بررسی می‌کند. به هر حال ما به قانون اشراف نداریم، اما آن‌ها اشراف کاملی به قانون دارند و بازرسی وزارت ورزش و فدراسیون به این مسئله ورود کردند و پیگیر هستند که ببینند کجای کار ایراد داشته است و به طور حتم با متخطیان برخورد خواهد شد.

او درباره اینکه مدال محوری به ضرر ورزش‌های ما نیست، گفت: من رشته ام پرش با نیزه هست و اولین ورزشکاری هستم که در این ماده ورزشی در آسیا مدال گرفتم. همچنین با شرایط عالی ما تمرین کردیم و اردو‌های خوبی پشت سرگذاشتیم در نهایت توانستیم مدال با بهترین مربیان کسب کنیم. اکنون هم ورزشکاران ما رکورد‌هایی در حد نصاب ما کسب کردند، اما دوومیدانی در آسیا پیشرفت کرده است و معلوم نیست ورزشکارم در چه زمانی بتواند مدال بگیرد، چون دوومیدانی کشورمان برخلاف آسیا پیشرفتی نکرده است. رئیس فدراسیون دوومیدانی هم ابزار و امکانات لازم را در اختیار  ورزشکاران و مربیان قرار نداده  و این قولش را به مانند قول‌های دیگرش عملی نکرده است. شاید ورزشکار من ۴، ۵ سال مدال نگیرد و این موضوع باعث می‌شود که هم ورزشکارم و هم من پاداش نگیریم.

ربانی: بازرسی وزارت ورزش با متخطیان در مورد  پاداش دوومیدانی برخورد می کند

کیهانی فراموش کرده رئیس فدراسیون دوومیدانی است 

ربانی بیان کرد: فکر کنم کیهانی فراموش کرده که رئیس فدراسیون دوومیدانی است و همه رشته‌های دوومیدانی را باید به یک چشم ببیند و هیچ کس خودش را با فرد دیگری مقایسه نمی‌کند و هر کسی جای خود را دارد، اما کسی که رئیس فدراسیون می‌شود باید حواسش باشد ریاست یک ورزش گسترده را برعهده گرفته است و با شناخت و وعده و وعید وارد دوومیدانی شده است و بعد از مدتی اعضای مجمع که به کیهانی رای دادند از او سئوال می‌کنند که با این شرایط فدراسیون تحویل گرفتی و تاکنون در فدراسیون چه کار‌هایی انجام دادی و باید دید چه پاسخی دارد. در المپیک قبلی ۱۰ ورزشکار ما سهمیه گرفتند، اما اکنون احسان حدادی مثل همیشه ورودی مسابقات جهانی را آورد و حسن تفتیان هم سهمیه جهانی را کسب کرد و یک ورزشکار هم نزدیک کسب ورودی بود که اتفاقاتی برایش رخ داد که در نهایت نتوانست به این مهم دست یابد.

بعید می دانم در المپیک توکیو نتیجه خوبی بگیریم 

ربانی بیان کرد: بعید می‌دانم که در المپیک توکیو ما بتوانیم نتیجه بگیریم و اگر ۳، ۴ سهمیه بدست آوریم به نظرم نتیجه خوبی است، اما با این فاصله کم تا المپیک هنوز تفتیان بدون مربی است و حدادی هم با پیگیری شخصی خود توانسته با مربی تمرین کند. ما ورزشکاران خوبی داشتیم، اما رئیس فدراسیون دوومیدانی با سلیقه شخصی خود برخی از این ورزشکاران را به بهانه‌های مختلف کنار گذاشت و اکنون شرایط خوبی نداریم. رشته ورزشی دوومیدانی اگر می‌خواهد مدال محوری در آن باشد باید بستری برایش فراهم شود.

فدراسیون دوومیدانی با مربیان قرارداد کوتاه مدت می بندد

مربی تیم ملی دوومیدانی درباره اینکه برخی از ورزشکاران به تنهایی تمرین می‌کنند و مربی ندارند، بیان کرد: در این مدتی که کیهانی ریاست فدراسیون را برعهده گرفته است من خیلی تلاش کردم تا به دوومیدانی کاران کمک کنم، اما او مقاومت می‌کند و قصد ندارد تا اتفاق خوب در دوومیدانی رخ بدهد. شما نگاه کنید در این مدت زیادی که با فدراسیون کار می‌کنیم فقط چند ماه با ما قرارداد بسته و حقوق داده است. ما یک قرارداد مقطعی و کوتاه مدت  ۲، ۳ ماه داشتیم و برای اعزام به مسابقات با ما قرارداد می‌بستند. همچنین من ورزشکاری داشتم که رئیس فدراسیون دوومیدانی بیان کرد که از خود ورزشکارت پول بگیر و این ورزشکار مدنظر ما نیست. همین ورزشکار در مسابقات داخل سالن آسیا رکورد زد و ۲ مدال گرفت و بعد از آن کیهانی گفت که به من حقوق می‌دهد.

ربانی: بازرسی وزارت ورزش با متخطیان در مورد  پاداش دوومیدانی برخورد می کند

کار کردن در دوومیدانی توجیه اقتصادی ندارد 

ربانی بیان کرد: ما ۴ سال کار کردیم و فقط ۵ ماه حقوق گرفتیم. ورزشکار‌هایی که ما آموزش می‌دهیم چند سال طول می‌کشد تا در مسابقات نتیجه بگیرند. ما با مربیان خارجی کار کردیم و در دوومیدانی تخصص پیدا کردیم و با نظر شخصی در این رشته ورزشی کار می‌کنیم و اصلا کار کردن در دوومیدانی هیچ توجیه اقتصادی ندارد و شرمنده خانواده خود می‌شویم که در این رشته ورزشی  فعالیت می‌کنیم.

اهدای پاداش در ازای کسب مدال منطقی نیست 

او درباره وضعیت دوومیدانی را چطور می‌بینیدو رئیس فدراسیون دوومیدانی با نظر شخصی خود اداره می‌کند، گفت: من به بحث دوپینگ وارد نمی‌شوم، اما همان طور که یکی از دوستانم بیان کرد فشاری که فدراسیون بابت مدال آوری آورده است در این موضوع تاثیرگذار است. همچنین یکی از افراد فدراسیون گفته بود چرا به همه پاداش بدهیم به کسانی می‌دهیم که مدال کسب کنند که این حرف منطقی نیست. اگر این طور بود ۳ ورزشکار در مسابقات شرکت می‌کردند که ۳ مقام بدست آورند تا پاداش بگیرند. ما در جلسه‌ای اعلام کردیم که از ۵، ۶ ورزشکار حمایت شود تا آن‌ها برای مسابقات المپیک آماده شوند گفتند که واقعا این ورزشکاران ورودی می‌آورند و ما گفتیم که همه آن‌ها ورودی نمی‌آورند، اما قهرمانی آسیا را می‌توانند کسب کنند. ما نمی‌توانیم ۲ ماه ورزشکار را رها کنیم تا زمانی که مسابقات آسیایی شروع شد آن را آماده این مسابقات کنیم. به هر حال ورزشکاری ۲ سال بدون حقوق تمرین می‌کند و بعد از آن با کسب مدال ۵۰ میلیون پاداش می‌گیرد و همین موضوع باعث می‌شود که ورزشکار در دوومیدانی نماند و کنار برود چرا که ماندن در این رشته ورزشی ریسک است.  

ربانی در پایان خاطر نشان کرد: من احساس می‌کنم که کیهانی شناخت درستی از دوومیدانی ندارد و امیدوارم که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به این مسئله ورود کنند و نظارت خود را بیشتر کنند، چون ما در دوومیدانی هستیم و دوست داریم وضعیت خوب این رشته ورزشی را ببینیم، چون اکنون شرایط این رشته ورزشی مناسب نیست.

 

انتهای پیام/

اظهارات مربی تیم ملی دوومیدانی ایران در خصوص اتفاقات اخیر در این رشته ورزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار